Sexproblem
Låter jättejobbigt Tine.
För det första så borde din partner vara intresserad av att lyssna på dig. Om han älskar dig måste han vilja att även du skall vara nöjd med s*xlivet.
Om problemet är att du inte får ut så mycket av s*xet därför att du inte tänder till så finns det piller och krämer som man kan "fuska" med. Viamax har trevliga produkter.
Om du har svårt att få org*sm eller helt enkelt tycker att det blivit "tråkigt" i sängen kanske du skulle köpa hem lite s*xleksaker för att sätta lite piff.
Även om din sambo inte tar initiativ till s*x på andra ställen än sängen kanske han inte tvärvägrar om du gör det. Har du provat?
Såg ett program på tv för länge sedan där par som hade att uselt s*xliv (2 ggr om året typ) gick på kurs. De lärde sig att hitta romantiken igen utan att känna sig pressade. Första kvällen fick de bara kyssas inget annat. Då kunde de koncentrera sig på kyssandet utan att någon kände sig pressad till något annat. Nästa kväll skulle tjejen ta hand om killen. Hon fick kyssa och smeka honom överallt utom på k*nsorg*net men han fick inte röra henne överhuvudtaget. Nästa kväll bytte de. Och slutligen sista kvällen hade de sex. Då tycket alla att de hittat tillbaka till varandra. Det var nog lite mer komplicerat än bara detta med övningar och terapi och lite annat men det kanske går att prova en hemma variant.
Jag och några väninnor har kommit fram till att vår väg till sängen går via dammsugaren. Kommer man hem och hemmet är ett slagfält är det svårt att känna sig harmonisk och sugen när man känner att man måste städa. Har vi tipsat våra parners om.
Jag tycker att s*xlivet är ganska viktigt i ett förhållande. Men jag tycker inte att man skall ge upp utan att verkligen försökt göra något åt problemet.
Lycka till!