• Lilla E

Egenheter hos din prtner

Har era partners några egenheter som ni retar er lite på? Men som samtidigt är lite gulliga för att det är en del av hela personen.

Min sambo har en tendens att småprata och komentera saker när vi ser på film. Normalt är han inte den som "surrar" i onödan. Men framför tv:n.... Han gör det aldrig när vi är på bio. Oftast mumlar jag något svar, ibland hör jag inte ens honom. Vi ser det båda som en kul grej, jag skrattar och säger "Men herregud, nu får du vara tyst" eller "Tyst, jag ser på TV!" (K-BJ julafton)

Jag skulle absolut inte vilja att han ändrade på sig och slutade snacka! Jag älskar honom, HELA honom.

• Svar på tråden Egenheter hos din prtner
  • Eleanor

Min man upprepar ibland vad jag precis har sagt när vi pratar med andra! Helt otroligt irriterande! Som om folk inte hör vad jag säger och han måste förtydliga. Nu har han (nästan) slutat med det efter att jag sagt till honom otaliga gånger.

• anneri

Min sambo brukar vilja pussas med mat i munnen..Alltså medan vi äter eller alldeles efter vi har ätit..Haha..Tycker att det är lite irriterande ibland,men samtidigt är det ju gulligt att han vill pussas i tid och otid. :)

• Lill Anna

Min älskade har en tendens att förklara allt. Han är helt inne i ett dataspel, och förklarar, visar och håller små föredrag om monster, vapen, spelare osv..

Om jag är intresserad? Nej, men jag försöker iallafall visa lite intresse..

• Lilla E

Det här var ju riktigt roligt att läsa.
    Vet killarna om det här?! Min frågade just vad jag skrattade åt....

• Kräftan

Han är mkt känsligare än vad jag är & ibland när han inte kan bita ihop & gilla läget blir jag SUR. Fast å andra sidan är det pga hans känsliga sida som jag älskar honom!

Han kan bli så ivrig när han vill berätta något att han stup i kvarten avbryter mig & det är aldrig gulligt !

• Nean

Min kära tar så otroligt lång tid på sig att berätta en historia eller något som har hänt. Han tar med så många oväsentliga detaljer! Väldigt gulligt för det mesta men ibland blir jag bara så frustrerad. Kom till saken nån gång liksom!

Ofta när jag sitter framför datorn kommer han och lägger hakan på mitt huvud för att titta vad jag gör och läsa lite på den sidan jag är inne på. Typ läsa på BT när jag är här inne. Men hans skäggstubb fastnar alltid i mitt hår och hans huvud är så tungt så jag sitter med lite böjt huvud för att kunna sitta kvar! Skitirriterande och jättegulligt! Dessutom läser jag oftast fortare än honom och alltså står han och säger (dvs hans haka hackar mig i huvudet) stopp, inte så fort, jag är inte klar! Jag blir vansinnig!

Men han är bäst i hela världen!!!!

• Jisan

hehehe vilken rolig tråd. Min man har sina små egenheter, tex att lägga ner alla pengar på en av våra bilar, att slänga ALLT i kylskåpet om vi åker iväg längre än en helg (fast att jag sagt att saker klarar sig) + att han aldrig läser tvättintruktionerna (vilket resulterade senast igår i en ytte pytte liten favvo polotröja..från stl L till XS) Men jag älskar honom ändå, han står ju ut med mina små egenheter.

• Loka

Oj, jag kom på en sak till .

Han tvättar all tvätt i 40 grader och blandar hej vilt med färger. För enligt honom så färgar inget i 40 grader (trots att han fått så många bevis).
    Det är egentligen en konstig egenskap hos någon som i övrigt är så fruktanskvärt pedant.
    Det är en egenskap jag ALDRIG ser som bra.

• Frances

Han sager alltid 'jag gor disken imorgon', han staller ALDRIG in den oppnade mjolken i kylen igen efter det att han tagit ut den, han glommer bort att ge katten mat pa morgonen fastan det ar han som vaknar forst (och katten vaknar innan oss), han foljer alltid efter mig i huset for att kramas och halla hand, och star ibland och pratar med mig nar jag sitter och kissar :) Ar ju gulligt ibland, men ocksa jakligt irriterande! :)

• _koko_

Min sambo har en tendens att låta det gå ut över mig när han är sur, vilket väldigt sällan är charmigt faktiskt, så det borde jag nog inte tagit upp här. ;)

Men han har charmiga egenheter också. T ex är han ganska glömsk, så man får påminna honom om saker hela tiden. Men han glömmer varken min födelsedag eller vår årsdag. :)

Är han "ansvarig" för en kvällsaktivitet (middag ute eller dyl), så hamnar vi alltid på någon av hans favvorestauranger...

Han hatar det svenska klimatet, trots att det nästan alltid bara är jag som fryser... :)

Svar på tråden Egenheter hos din prtner