• Lilla E

    Egenheter hos din prtner

    Har era partners några egenheter som ni retar er lite på? Men som samtidigt är lite gulliga för att det är en del av hela personen.

    Min sambo har en tendens att småprata och komentera saker när vi ser på film. Normalt är han inte den som "surrar" i onödan. Men framför tv:n.... Han gör det aldrig när vi är på bio. Oftast mumlar jag något svar, ibland hör jag inte ens honom. Vi ser det båda som en kul grej, jag skrattar och säger "Men herregud, nu får du vara tyst" eller "Tyst, jag ser på TV!" (K-BJ julafton)

    Jag skulle absolut inte vilja att han ändrade på sig och slutade snacka! Jag älskar honom, HELA honom.

  • Svar på tråden Egenheter hos din prtner
  • EmmaPemma

    Frances:
    jag är som din partner. Jag följer med min sambo på toa för att prata och diskutera (behöver jag säga att han blir rätt irriterad ibland ).

  • mrsbasse

    Haha.. va roligt att tänka på dessa små gulliga egenheter dom har..

    om vintrarna så fryser han förskräckligt om sina öron.. Inget annat. Men hans öron fryser så de blir vita o man måste stå o värma dom! :)

    O när han e lite sjuk e han ärlig som ett barn. Inte såhär att det är sååå synd om han o stackars honom.. Utan lite mer hundögon o typ "gumman jag har ont i magen.. O på toan hände det o det..." Ibland lite småäckligt men alltid otroligt sött!

  • Jennifer E

    Min kan tråka ihjäl andra med långa utläggningar om sitt jobb, dock ej så ofta. På natten gnisslar han tänder, jobbigt, men det kan han ju inte hjälpa.

    Det jag stör mig mest på är hans bristande "go" och att han är lite oallmänbildad. Men det är väl inga egenheter, snarare personlighetsdrag/kunskapsbrister...

    Nu borde jag väl skriva om mina egenheter i den andra tråden men jag är ju perfekt, tralala!

  • Bröllopstokiig

    Ja detta var en mkt rolig tråd faktiskt!

    MÅnga saker känner jag igen mig i.

    Det jag kan reta mig på är:
    -Att han har för mkt respekt för sina föräldrar (vilket iofs kan vara fint)
    -Det känns som om jag måste underhålla honom ibland, för att jag har mer saker att göra, fler människor att träffa på fritiden. Självklart vill jag vara med honom men får dåligt samvete när jag behöver göra annat oxå.
    -Att vi inte har samma smak på vissa saker, vilket kan vara bra (om jag får rätt tillslut ) ;)
    -Att han pratar oavbrutet om flygplan och bilar och allt vad det innebär för mig som varken har någon aning eller intresse. Fast tycker det är kul att han vill dela med sig av sitt intresse. Och att han ser mig som sin bästa vän!

    Saker jag kommer på mig själv att göra är att jag känner mig lite morsig mot honom. Typ som att jag tror att han inte vet hur man tvättar, diskar, dammsugar. Det är sån jag är men jag märker att det irriterar honom, så slutar han med allt jag anmärker på då får jag ju göra allt själv -inte bra! :)

    Saker jag älskar honom extra mkt för:
    -Han är så otroligt snäll och omtänksam (utan att vara mesig, för det är han inte)
    -Han bekräftar sin kärlek för mig hela tiden genom sms, och samtal och pussar mm.
    -Han överraskar med blommor, middag, och andra romantiska saker lite då och då.
    Så underbaaaar!

  • Browneyed Girl

    Hans roligaste egenhet är när klockradion ringer och han fullkomligt FLYGER upp ur sängen som en raket varje morgon, helt desorienterad och alldeles, alldeles.... naken!!!!
    Om jag inte vore så trött själv skulle jag gapskratta.

    Något som inte är så charmigt däremot är hans smutstvätt som hamnar överallt utom i tvättkorgen....

  • Anna-Maja

    Min man ska alltid tafsa på mina bröst. (-Åh tuttar! *tafs*) När jag lagar mat, tittar på tv, läser osv. Det är för det mesta mysigt, men inte _alltid_.

    Och så ska han alltid planera allt och skriva listor. Jättebra ibland, sååå irriterande ibland.

  • Memma

    Jennifer E? min sambo är precis likadan när det gäller jobbprat! Han kan liksom inte nöja sig med ett artigt och kortfattat svar om nån frågar honom vad han jobbar med utan då kommer en två timmar lång utläggning om hans jobb. Hehe! Och ve den som ställer en följdfråga, det tar han som en uppmuntran att prata ännu längre! JAg har påpekat det här på ett snällt sätt och han är helt oförstående. Typ: "Men han frågade ju själv och var intresserad!". Men för mig personligen spelar det ju ingen större roll, det är mest andra det är synd om... *fnissar*

    En sak som jag stör mig på är dock att sambon nästan skrapar sönder tallriken om det är nån mat han gillar. När vanliga människor skulle lagt ifrån sig besticken och sett tallriken som tom, håller han på och skrapar och skrapar och vänder och vrider på tallriken för att få upp det där sista halva kryddmåttet sås eller vad det nu är. Det stör jag mig på.

  • EmmaPemma

    Antonia:
    det låter på pricken som om vi skulle ha samma partner - hmmm *skumt*.

    Din beskrivning av din karl är identisk av hur jag skulle kunna beskriva min

  • mrs.

    hej,

    irriterar mig på, hos min make...hmmm....

    Jag fick tänka en stund men nu vet jag:
    Han försvarar alltid andra även om dom kan var/göra dumma/elaka...saker, han försöker alltid hitta pos. sidan och det kan göra mig galen ibland :) *skrattar*
    ja det låter fånigt att bli irriterad på men...

    Annat kan jag nog inte klaga på, om man inte ska "klaga riktigt" då kan det vara att han kräver för mycket av sig själv.

    Så jag har nog en ganska underbar make ;)
    fast det visste jag redan.

    Nu ska jag snart iväg till hans jobb, för vi ska åka med 3 av hans jobbarkompisar på fotbollsmatch i Holland och heja på Finland :)

    Ha det bra /kram jag.

  • plainol

    Nåt som på en gång är väldigt gulligt och vansinnigt jobbigt med min kille är att han gillar när jag luktar... och han talar om det också! Typ när jag har sprungit massa ärenden så kan han säga "åh du luktar svett" och så vill han helst att jag ska ta av mig kläderna så han får lukta mer... medan jag kanske inte direkt blir på nakenhumör av att få höra att jag stinker ;)

    Men jag börjar vänja mig och det är ju bättre att han gillar det än att han tycker att jag är äcklig!

    (och ja, jag sköter min hygien... och det gör han också)

  • Miiiaaa

    Det här är kanske inte så speciell egenhet, men han gillar att klämma på mina fötter och händer! I början var det ovant, men nu älskar jag att han gör det, det blir en form av mjuk punktmassage och jag somnar i soffan nästan varje kväll när han kan sitta i timmar och klämma! Jättemysigt!

  • vilma

    i badrummet hemma har vi bara badkar *tyvärr* så när man duschar stänker de lite på golvet. därför har vi en trasa som vi torkar upp stänket med.. denna hänger min man så gott som ALDRIG upp!
    Där ligger den som en blöt svamp sju timmar senare när jag kommer hem.. arrgh!!

  • Stjärna

    Oj oj oj. Jag skulle kunna skriva här i all evighet, känns det som nu när jag läst vad ni andra skriver, men jag ska försöka hålla det någorlunda kort.

    Hos min karl irriterar jag mig på...
    * han kan vara extremt tafsig, vad jag än gör och var vi än är. Sitter vi på ett fik med vänner(särskilt när dessa är singlar) händer det att jag tillslut plockar bort händerna och ger honom en blick. Istället för att acceptera det vill han börja diskutera varför jag gjorde så där och då. Grrr!!
    * Han går runt hemma och berättar om allt som måste göras och hur fult/smutsigt saker är, samt att han ska minsann göra något åt det för "så hemskt kan vi inte ha det" Nu, två år senare är t.ex. väggen fortfarande inte målad eller tavlan upphängd.
    * Han är den mest tankspridda jag vet. Och när han tappat bort något och behöver det varvar han upp sig själv till orimliga höjder och kommer till mig med panik och ber om hjälp. I början av vårt förhållande krävde han hjälp och blev sur om jag inte hade tid, men nu har han bättrat sig.
    * Vi har helt olika smak när det gäller inredning. Varje liten pryl är en diskussion och en byteshandel innan den kommer in i huset. Så irriterande när man hittat just den perfekta prylen och han säger nej. Annars ganska charmigt!
    * han går på toa på natten och glömmer spola... inte så roligt när man själv kommer dit och hela badrummet luktar kiss kl 7 på morgonen...

    Förutom dessa irriterande drag är han:
    snäll, generös, tålmodig, ej långsint, rolig, full av energi, omtänksam, busig, romantisk, kärleksfull, händig och snygg.

Svar på tråden Egenheter hos din prtner