• Ettolrach

Är män med systrar bättre partners?

Både min första man och min andre har inga systrar och är dessutom storebröder.

Ingen av de har svårt att umgås med kvinnor, båda föredrar faktiskt att umgås med kvinnor, båda har stor respekt för kvinnor och behandlar kvinnor som jämlikar. Min man (som jag är omgift med alltså) har haft flera kvinnliga chefer och har inga som helst problem med starka kvinnor.

Själv har jag bara bröder och har ibland lättare att umgås med män än med kvinnor. Har fler "manliga" intressen än "kvinnliga".

Så min tolkning hur man "klarar" det motsatta könet=det som det mesta annat är individuellt...

• Ettolrach

Förhållandet mellan föräldrarna har nog en inte så liten betydelse.

Söner som växer upp med fäder som behandlar sina fruar med respekt men inte sätter dem på piedestal får nog ett annorlunda förhållningssätt mot kvinnor i allmänhet och partners i synnerhet än söner som vuxit upp med fäder som har varit mer dominanta mot sina hustrur.

Sedan beror det väl till viss del på hur mödrarna agerat mot sina söner också...

Det är många faktorer som spelar in...

• Ettolrach

Inte stämmer det på min man i alla fall. Han har inga systrar men är tack och lov inte ett dugg macho.

Svar på tråden Är män med systrar bättre partners?