råd i krissituation
Jag skulle börja med att vilja säga tack för ett välskrivet brev/inlägg.
Jag har varit i din frus sits, jag kan känna igen mig i mycket av det du skriver. (frånsett några små ändringar utav oväsentlig skillnad)
Jag hittade dock inte tillbaka till min lust & åtrå, till gnistan - till DET. Vi gick skilda vägar och då kändes det som om det var den enda lösningen.
kanske hade vi kunnat lappa ihop det, fått det att fungera. Vem vet? Vi lär aldrig få reda på det.
Hur länge har ni varit tillsammans? Jag tror vi genomgick någon slags försenad 7 års kris. Det går ju upp och ner, lusten kommer och gå men ibland så tycks den inte vilja komma tillbaka.
Jag tänker INTE skriva att ni skall ta en resa någonstans, problemen följer oftast med i resväskan och är inte situationsbenägna. Det är vardagen man måste ta itu med, resa kan man göra när man känner att man är en bit på väg och börjat närma sig varandra igen.
Lusten kan du inte skynda tillbaka, det får ta den tid det tar. Kanske hade det varit en idé att komma bort från ert hem? Du kunde ta en brejk, för några dagar eller en vecka så att hon får lugn och ro att känna efter och tänka där hemma. Dvs låta henne vara ifred. Kanske kommer hon underfund med hur hon vill ha det under denna tid om inte så får ni inleda steg 2. PRATA!
Vänd in & ut på allt. Oftast ligger ju inte lusten eller rättare sagt brist på lust i själva sexet utan det härrör från något helt annat.
Kanske är du lite för bra för att hon ska kunna ha möjlighet att se det, uppskatta det? Kanske lite för tryggt och för invant? Överraskningar är aldrig fel!
Utsvävningar, infria lite förbjudna önskningar...
Jag tycker det låter som om du har gjort allt på det "vänskapliga" planet att få henne i stämning men att det inte riktigt lyckats. Då får du ta till ett annat knep.
Kanske behöver ert sexliv en krydda? DET kan få det att tända till för er i övrigt också. Kanske en tredje part eller fler med...Ni har inget att förlora!
Fråga rakt ut, vad tänder hon på - vad skulle hon vilja prova. Vad hon än säger, skratta inte, bli inte arg - lyssna och försök förstå.
Rollspel - gå ut var för sig och bestäm ett ställe. Ragga på din egen fru som om hon var en främling! Det kan låta löjligt men kan vara grymt häftigt.
Jag tror din fru behöver känna att även du har ett värde på "köttmarknaden" för andra än enbart henne själv helt enkelt! Lite konkurrens är aldrig fel. Konkurrens får oss att vilja bli bättre och t om kanske se en person i en helt annan dager.
DU behöver inse ditt värde! För om inte du gör det så kvittar det vad din fru säger.
Jag önskar er lycka till och hoppas att ni löser det!
Mvh
G