råd i krissituation
Ojojoj vad svårt! jag har ingen erfarenhet av den situationen du beskriver, men jag vill gärna försöka att hjälpa ändå. Det är alltid bra att få sakna varandra lite, så Galenpannas idé om att kanske ta lite tid ifrån varandra kan vara en god idé? Kan du diskutera det med din fru och fråga hur hon skulla tycka om ni inte sågs eller pratade med varandra på en hel vecka eller några dagar? Jag blir iaf som nykär igen när min sambo har varit borta på kurs eller resa några dagar, tycker det är fruktansvärt ensamt utan han i huset... Kanske kommer hon att tänka likadant? Att huset känns stort och tomt utan dig, och att hon inser det när du inte är där? Sen kanske det är en god idé att gå till familjerådgivning eller nåt liknande tillsammans, kanske det är något annat som plågar henne som hon inte ens vet själv. Och minn henne på vad hon lovade när ni gifte er, och att alla förhållanden går upp och ner, men att det alltid är mörkast före dagen gryr.
När det gäller det sexuella - prova vara annorlunda än du normalt är i sängen. T.ex. om du alltid är jätteförsiktig och omsorgsfull, prova köra en lite hårdare linje. Lite machostuk - ta hon med storm, riv av henne kläderna etc etc. Förändring kan vara enormt tändande. Kanske hon saknar känslan av at du er mann med stor M och bara väntar på att du skall brotta ner henne i sängen :) Nu säger jag inte att du skall tvinga eller göra något mot hennes vilja, men att bli tagen med storm är något många kvinnor jag känner iaf tycker är spännande.
Hoppas det löser sig! Lycka till!
//Silje