Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

Porr...

Usch, jag blir så trött på det här..

Millalollo - Jag tycker synd om dig som fått reda på det på ett så hemskt sätt (konfrontation), och att din sambo bröt ett väldigt viktigt löfte. Ni behöver en massa tid och samtal för att komma över det här, men finner ni båda viljan och orken så kommer ni att klara det tillsammans, och vara otroligt mkt starkare i ert förhållande efteråt.
    MEN jag tycker att det var otroligt korkat att skriva att "Män är män, kvinnor är kvinnor". :( Det finns faktiskt kvinnor som också kollar på och njuter av porr, och det finns mängder av porr som inte är kvinnodiskriminerande. Sluta könsgeneralisera!

• Mastermind

K.C - Det är möjligt att vi kommer att snärja in oss i ordklyverier ang porr/erotik, så jag tänker inte gå in i den frågan något djupare. Men ja, jag har en massa porr som inte är kvinnoförnedrande, och jag skulle ju gissa på att det jag har endast är en bråkdel, om en det, av vad som finns "där ute".
    Det där med att vara vidsynt och generös kan jag inte heller uttala mig om, då det är jag som kollar på mest porr i vårt förhållande. Jag kollade knappt på porr innan jag träffade min sambo, mest eftersom jag inte vågade köpa/ladda hem något, men jag har länge tyckt att det var spännande. Och när jag fick reda på att min sambo hade porrfilmer så blev jag överlycklig och "tog över" hans "samling" och utökade den. ;) Min sambo hade en massa porrfilmer från slutet av ett tidigare, dåligt förhållande och från en period som singel, men nu kollar han knappt på porr längre, även om jag försöker uppmuntra honom (spec när jag ska iväg på en resa under en längre tid). Så tänk vad det kan vara olika från förhållande till förhållande.

• Mastermind

Millalollo - Om min ev framtida dotter (eller son) skulle vilja bli porrskådis så hade jag pratat med dom om allvaret i det hela, och ville dom fortfarande vara i den branschen så hade jag stöttat dom och sett till att allt gick schysst till. Det är väl det bästa en mamma kan göra? Om barnet (och då är dom nog ändå inte "barn" längre, i den bemärkselsen) har bestämt sig för något så kan man ju sällan övertala dom artt låta bli, och då är det bättre att vara vid deras sida och finnas där, istället för att förkasta dom och förbjuda och hålla på. Och så skulle jag göra OAVSETT vad min son/dotter skulle vilja göra.

Svar på tråden Porr...