• l i s a

Porr...

Hej.

Jag kan inte säga om du överreagerar när det gäller själva porrtittandet. Personligen har jag inget problem med sånt (när det håller sig på en nivå som inte stör vardagslivet). Jag tycker däremot INTE att du överreagerar när det gäller att han faktiskt tittade dig djupt i ögonen och lovade bara för att bryta det sedan!! Det är inte ok och det hade jag verkligen reagerat på oavsett vad min fästman hade lovat.

Jag tycker nog att du ska konfrontera honom igen men börja med att fokusera på hur det kommer sig att han LOVADE och sedan bröt det i stället för själva porrtittandet. Hur ska du kunna lita på honom när det gäller andra saker han lovar om han så uppenbart kan bryta andra löften och veta att han sårar dig?

Vet inte om det var mycket till svar men om du konfronterar är mitt tips att liksom hålla isär ämnena.

Kram!

• l i s a

Millalollo, jag är en av de som skrev att jag inte har något direkt emot porr. Givetvis finns det olika typer av porr och jag håller faktiskt inte alls med KC med flera om att den mesta porren är kvinnoförtryckande. I de allra flesta filmer jag har sett så njuter tjejen och blir tillfredsställd men det handlar ändå inte om någon "Emmanuelle" eller vad den där softerotiken kallas ;) Men visst finns det också filmer som är direkt förnedrande mot kvinnor OCH mot män! Just den typen stödjer jag inte men jag slutar inte titta på actionfilmer över lag bara för att jag tycker Charlies änglar är "kvinnoförnedrande". Hänger ni med?

Skulle jag vilja att min dotter blev porrskådis? Varför frågar du inte om min ev. son? Menar du att det är okej för killar men inte för tjejer att delta i porrfilmer? Snacka om ogiltigförklarande av kvinnors omdöme! Jag tycker inte att ditt underförstådda argument att jag inte skulle vilja se mina barn som porrskådisar räcker för att bojkotta hela porrindustrin, jag tycker inte ens det är relevant!

Svar på tråden Porr...