• K.C

Porr...

Jag tycker INTE att porr är ok. Vad män behöver.. det är ALLTID vad män behöver... Porr är kränkande för kvinnor (och eftersom vi disukterat detta förut så vill jag säga att det finns erotik som är mer på bådas villkor så behöver ingen säga det): dels för många av kvinnorna i filmerna, dels för att branschen är så otroligt smutsig och dels för hur killar blir matade med att sex ska vara och för att tjejer i vanliga livet tror att de måste efterleva det där.. Porr kan omöjligt ha nåt gott med sig och jag tycker absolut inte att du överdriver som blir ledsen av att han kollar på det. Det hanldar faktiskt om att som en som tar del av porr ha koll på vad det är man stödjer.

Tycker även det är fult av honom att ljuga och det låter ju som ett beroende om han rensar allt och sen ändå laddar ner igen. Antingen det elelr så hade han aldrig tänkt försöka...

Du får helt enkelt tänka efter hur vitkigt det är för dig att han håller sig ifrån porren. vet att många tjejer inte har något emot porrtittande killar, men är du inte en av dem så måste du nog ta dina känslor på allvar. Och känns det väldigt allvarligt är det synd om ett hus står emellan.

Tycker det låter skumt att han går upp efter sex och jag förstår verkligen att du känner dig ensam då. Var stark, bara. Du har inte fel i det här.

• K.C

ja, för allt utgår jämt ifrån hur porr kan skada förhållandet och ifall man blir svartsjuk. Tycker det handlar om vad porr faktiskt ÄR och vad det bidrar till i vårt samhälle...

• K.C

mängder..?
    Det kanske finns viss porr, jag skulle hellre kalla det erotik om det är på bådas villkor, men det man ser mest av, det som finns mycket av på nätet är för det mesta inte av den typen.
    Det är nog ändå viktigt att vi som tjejer tänker till lite vad som gynnar oss dåligt i längden. Det är inte alltid så positivt att vara "vidsynt". Ibland blir man FÖR generös.

• K.C

som jag sa så har min tanke inte ett dugg med förhållanden att göra - och om du har hittat "porr" där allas behov tillgodoses, där branschen är schysst och där killar lär sig att ta tjejers behov på allvar och tjejer kan känna sig fina och respekterade så: skitbra!
    jag är tyvärr säker på att den porren inte säljer en tiondel så mycket som all förnedrande, extrem och smutsig porr.

Det med att vara generös var menat som en kommentar till vissa tjejers inställning till vanlig porr och inte i ett förhållande. Tycker faktiskt det är dags att vi tar porren ifrån killarna, inte för att kolla på själva utan för att forkorta vägen mellan kvinnor och män.

• K.C

MAN35: du har ju inte fattat poängen alls... Det är mer en politisk ställning än en förhållandefråga. Det är faktiskt fult att gynna en sån bransch och allt den medför. Det är bara så. Förstår du? Kan du se att det finns konsekvenser bakom att bara kolla in en p-rulle? ATt unga killar blir påverkade och unga tjejer finner sig i saker di inte egentligen vill; att allmäna synen på kvinnan är att hon ska tillfredställa mannen och att hon är ett objekt?

• K.C

LILY: hahah!! Det var jätteroligt! Och sant... allt blir så absurt när man vänder på det - det är ju då man fattar hur sjukt allt är. Bra skrivet, tjejen!

• K.C

MILLALOLLO: hur har det gått för er? Blir du nåt klokare av det folk skriver?

• K.C

man kan inte jämföra killars ohc tjejers deltagande i porrfilm eftersom män har ett övertag över kvinnor överallt i samhället. man kan däremot prata om INDIVIDENS kränknign, men det är ju en annan sak...

Tycker absolut man ska undvika charlie´s änglar om man anser att det kränker kvinnor. någonstans måste vi fan börja.

att det finns några filmer som emanuelle innebär inte att majoriteten är sån - om man tror att den största delen av all porr är på lika villkor har man intingen en sned bild eller så har man fel fakta.

• K.C

Millalollo: Då skiljer du dig en del från MAN35.. Jag gillar dig med. Du har en sund syn på saker tycker jag!

MAN 35: FÖr det första undanber jag mig den där överlägsna tonen som du använder dig av mot mig. Av ditt förra svar att döma tyckte jag inte du verkade förstå meningen i det jag skrev. Därav mitt svar.
    Om du förstår och ändå tycker att porr (som den oftast ser ut) kan vara något försvarbart så tycker jag verkligen att det är dags att vaska sitt samvete lite.

Jag använder väl detta forum som alla andra att genom mina åsikter kanske hjälpa nån som har en speciell fråga. Det råkade bli av lite politisk karaktär nu eftersom jag anser att många missar poängen genom att vilja tillåta killen att kolla, medan det kanske inte alls ska handla om vad killen gör och inte (samt vissa tjejer) utan om vad det innebär i lite större perspektiv än ens egna dator och ens egna video.
    Tycker att det är synd att du som man inte hakar på här.

För övrigt är det ju lustigt att du inser problematiken med porr men inte inser att ett avståndstagande från den typ av porr som förnedrar är nödvändigt för att faktiskt hela samhället ska kunna förändras.

• K.C

Dallandra... Tack för stöd! Skönt att höra. Ibland tycker man det lustigt att inte alla är överens, liksom.

• K.C

lite av en hopplös diskussion, tyvärr... Hoppas du får något vettigt ur allt detta som du kan använda dig av för att må bättre kring det här.
    Det är tydligt att det finns olika läger här. Personligen kan jag inte se hur det är lika förnedrande för både kvinnan och mannen, möjligtvis för alla individer inblandade. I förlängningen är det bara kvinnan som får lida.

• K.C

PIANOL_ håller med dig om att det finns två prblem. VArför jag vill understryka problemet som rör i större perspektiv är för att många tjejer tror att det måste handla om svartsjuka och tycker inte tjejer som startar dessa trådar ska tycka illa om detta utan släppa porren fri i hemmet. Det jag menar är att det kanske inte behöver vara en svartsjukegrej, utan att man kan känna ett äckel som rör just hela porrgrejen och inte bara det att killen sitter och laddar ner... Jag känner att många tjejer har svårt att konkretisera VAD det är som stör dem och att det ofta inte handlar om kontrollbehov. Därför hamnar diskussionen ofta här...

Sen är det självklart en fråga om vad det gör med förhållandet, många har skrivit svar på det, bland annat jag.

Jag håller med dig om att man definitivt ska kämpa för en bättre värld, på så många fronter man kan. Att bojkotta porr behöver ju inte innebära att man inte kan engagera sig i dåliga arbetsförhållanden vid tillverkning av saker. Tycker definitivt att den som kan mycket om det ska få dela med sig, för jag vill emr än gärna veta!!!

• K.C

fasen vad jobbigt! Jag tycker det är kocko när man lovar och inte håller... Det är ju så lätt att inte lova isf.

Tycker absolut att du ska agera! Jag tycker du har rätt i att inte vilja att han kollar och jag tycker att det är skitdåligt av honom att inte hålla sitt löfte. Fan, vad är det med folk???

Hur du ska göra vet jag däremot inte. Det måste du ju känna själv. Hur allvrligt det känns. För mig, om det var min kille eller man skulle jag ha svårt att fortsätta, mest för vad det står för. Vet inte riktigt vad de får ut av det och hur man skulle kunna ersätta tillfredställelsen... Om du mår dåligt av det tycker jag i alla fall inte du ska kapitulera.

lycka till!

• K.C

NESSIE: skönt att ni kommit till en lösning. Hoppas det känns ok för dig, tjejen!
    Vi finns här om du vill prata av dig!

• K.C

EI SAA: håller absolut med! vissa saker blir jobbigt om man ska kämpa med hela tiden... bra skrivet!

• K.C

MAN 35: tror vi är mer överens än vi själva tror. Porr är för mig inte samma som vad man kan kalla för erotik eller liknande. För mig är porr det du skriver som ja, det mesta som produceras... SKiten, liksom. Naket på film som är jämlikt och så är inget jag fördömer alls!
    Som jag sa: folk får göra precis vad de vill bara ingen komemr till skada och det menar jag att folk gör i det stora hela av den där "dåliga" porren.

Äh, jag fattar att man ibland skruvar upp tonen utan att det kanske var helt nödvändigt. Men ingen fara skedd! Det är svårt att tyda text. det var inte menat illa, det jag skrev i alla fall. Skönt dock att du skrev nu, tyckte jag... tack.

Svar på tråden Porr...