• Nessie

Porr...

Har inte läst hela tråden, men är i liknande situation själv. Upptäckte i somras att min sambo kollar porr när inte jag är hemme. Det sårade mig djupt, och vi har pratat om detta ett flertal gånger. Jag har mått jättedåligt. Han har varit riktigt ångerfull, sur på sig själv och lovat att inte göra om det. Kollade nu om han hållt sitt löfte, och det har han såklart inte. Vet inte vad jag ska göra. Har precis skickat sms till honom. Hur ska jag agera? Hur många chanser ska jag ge honom?

Millalollo - ursäkta att jag lånar din tråd

• Nessie

Nu ljuger han igen, och säger att han inte kollat på bilderna, bara avregistrerat sig från deras mail. Men jag kan ju se att han kollat bilderna! Och att han kollat varje dag dem senaste dagarna!

• Nessie

Nu har vi pratat lite. Känns lite bättre. Han lovar att byta mailadress, och jag har sagt att jag måste få kolla honom igen om jag ska kunna lita på honom. Han lät väldigt oskyldig, och efter 3 år hoppas jag att jag kan lita på det tonläget. Vi ska prata mer om dem bakomliggnade orsaker vi båda känner av när han kommer hem, och se om vi kan hitta en lösning.
    Men han får bara en chans till. Och vårat förhållande MÅSTE bli bättre innan nästa höst, då vi troligtvis kommer få ha ett distansförhållande. Jag hoppas SÅÅÅ mycket att hans förklaring är sann.
    Kanske borde beställa tid på familjerådgivningen, och han borde också få prata med någon privat (p.g.a. mycket dåligt självkänsla). Hur går man till väga om han behöver hjälp att bygga upp självkänslan? Ska han gå till läkare först och få remiss, eller kan man kontakta psykolog/kurator på en gång?

• Nessie

Ei saa peitää
    Det har jag också varit orolig för. Däför försökte jag så gott jag kunde för ett antal veckor sedan att förklara hur jag kände, och varför. Hur jag tänker runt porr och vad jag tycker om det. Han hade aldrig tänkt så mycket på det förut, och jag hoppas han förstod hur jag menade till sist. Men jag är såklart lite orolig ändå för att han bara säger det han tror att jag vill höra. Jag får hoppas att den risken i vårat fall är liten. Får kanske prata mer om det ikväll också sen.

Svar på tråden Porr...