• K.C

Hur spåra sidor på nätet?

Jag kan säga som svar på att behandla andra som man själv vill bli behandlad; om jag gjorde nåt som jag visste att min kille/man/sambo inte skulle tycka om; kanske något jag lovat att inte göra eller så - ja, kom han på mig även om det vore genom snok så skulle jag inte bry mig om att han snokat. Tycker inte det är värre än att bryta löften eller bedra eller vad det nu kan vara.
    Tror det handlar mycket om intuition och då vill man ju gärna fälja den. Genom erfarenheter så vet man aknske att en fråga inte alltid får ett helt sant svar...
    Snoka behöver ju helelr inte alltid betyda en kränkning av integritet - med goda skäl till misstankar tycker jag nog att det är ok.

• K.C

SWEETPEA: tror det kan bero på en massa olika saker. Smyg och svartsjuka är nog ett par. Men du frågade vad som är förnedrande och det är en jäkla massa saker. Nu vill jag poängtera att det här inte gäller alla filmer/bilder med naket, utan den porren vi ser mest. Det finns såklart annan att få tag i, men den ingår inte i följande.
    1. man ska veta att tjejerna i många av de här filmerna har det skitdåligt. de får ställa upp på saker de egentligen inte vill och scener där man kan se på ansiktsuttryck att det gör ont klipps bort. branschen är smutsig och inget man borde stödja över huvud taget.
    2. tjejers sexualitet har av tradition inte så stor plats som männens - både inom porr och i samhället. i filmer visas oftast mannens behov och kvinnan är till för att upphetsa och få mannen dit man vill: sprut. Är det sex mellan kvinnor ska det alltid till en man för att avsluta jobbet.
    3. både tjejer och killar påverkas såklart av den här bilden av sex. killar lär sig av filmer och förväntar sig saker som inte är speciellt nära verkligheten eller vad tjejer vill vara med om. tjejer i sin tur, oftast med lite sämre självförtroende ställer upp på saker de inte vill för att kunna få bekräftelse.
    Analsex är ett exempel. När jag jobbade med uga tjejer hade flera av 7-8-klassarna inte haft sex, men de hade haft analsex. vad komemr det ifrån, liksom?
    Sjukt sjukt sjukt. Man kan tycka att filmer, bilder är oskyldigt, men amn MÅSTE se den stora bilden.

Jag tycker det är skrämmande att både tjejer och killar inte reagerar MER över detta.

• K.C

SOMNIA: vet inte om du pratade med mig, men jag antar att du gjorde det. Vet inte om du inte VILLE fatta det jag skrev eller om du bara vill trilskas, för jag har väl för fasen aldrig dömt nån som VILL ha analsex?!?!!! Jag skrev att jag reagerar när tjejer egentligen inte vill, men gör det för att de tror att det förväntas av dem. STor skillnad. Jag vill minnas att jag också skrev att alla får göra som de själva vill och med vem de vill bara ingen blir skadad. Där ingår även analsex.

• K.C

SOMNIA: Ja, vi är överens.

Du misstolkade. När jag skrev "ett exempel är analsex" så syftade jag på det jag skulle fortsätta berätta om analsex och inte analsex i allmänhet.
    För jag tror att alla håller med om att det inte känns riktigt bra att tjejer som knappt kysst nån och inte haft nån slags sex börjar med att ha analsex, när de inte ens fattar meninegn med det?

TEAN: Är med på din linje helt! (som flera gånger tidigare vill jag minnas!) Bra skrivet.

• K.C

alltså... jag tror inte nån tycker det är ok att tracka sin sambo genom att kolla igenom ALLT som han/hon tar sig för... Men, speciellt om man varit med om det, så vet man ju att alla inte alltid talar sanning och i värsta fall tycker jag det är ok att snoka för att bekräfta...

• K.C

självklart ska man få ha det!! annars blir man ju helknäpp! Men det handlar väl om att man inte vill bli sårad av något som kanske lovats inte ska finnas...

• K.C

TÄnk er detta då.. Ni känner er 99% säkra på att er man har en affär med någon. Ni frågar och han nekar. Ändå pekar allt på att han är otrogen. Enda sättet att verkligen kunna BEVISA är att ha något konkret, som sms eller liknande eller att klampa in mitt i akten. Du känner dig säker på att han har nån annan och det får dig att må jättedåligt. Vad gör ni?

• K.C

Ja, men tyck du att det är löjligt. Mig spelar det ingen roll...

Meningen var bara att visa att det kan finnas situationer där man känner att det är på ett sätt och där det kan vara svårt att lita på någons ord, när man har en känsla och indikationer på något annat. Folk ljuger ju faktiskt ibland. Även sambos.
    Och otrohet och porr kan väl båda vara något man tagit upp och gjort löften om?!

• K.C

Men alla fungerar ju inte så. Det kan ju vara så att det inte alls är förhållandet som är kass utan att tjejen haft orut innan och vill skydda sig? Det är väl inte så himla konstigt att man aktar sig för eld om man bränt sig??
    Och det är ju inte ovanligt att man blivit sårad sen innan heller...

• K.C

Stina S: nej, jag menar inte att du tror att alla funkar så... Tror bara man reagerar olika med sina samma erfarenheter. En del drar, en del vill reda upp, en del blundar...

Ja, skönt att vi är olika. hur skulle världen (OCH BT!!!) se ut annars..?

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?