SWEETPEA: tror det kan bero på en massa olika saker. Smyg och svartsjuka är nog ett par. Men du frågade vad som är förnedrande och det är en jäkla massa saker. Nu vill jag poängtera att det här inte gäller alla filmer/bilder med naket, utan den porren vi ser mest. Det finns såklart annan att få tag i, men den ingår inte i följande.
1. man ska veta att tjejerna i många av de här filmerna har det skitdåligt. de får ställa upp på saker de egentligen inte vill och scener där man kan se på ansiktsuttryck att det gör ont klipps bort. branschen är smutsig och inget man borde stödja över huvud taget.
2. tjejers sexualitet har av tradition inte så stor plats som männens - både inom porr och i samhället. i filmer visas oftast mannens behov och kvinnan är till för att upphetsa och få mannen dit man vill: sprut. Är det sex mellan kvinnor ska det alltid till en man för att avsluta jobbet.
3. både tjejer och killar påverkas såklart av den här bilden av sex. killar lär sig av filmer och förväntar sig saker som inte är speciellt nära verkligheten eller vad tjejer vill vara med om. tjejer i sin tur, oftast med lite sämre självförtroende ställer upp på saker de inte vill för att kunna få bekräftelse.
Analsex är ett exempel. När jag jobbade med uga tjejer hade flera av 7-8-klassarna inte haft sex, men de hade haft analsex. vad komemr det ifrån, liksom?
Sjukt sjukt sjukt. Man kan tycka att filmer, bilder är oskyldigt, men amn MÅSTE se den stora bilden.
Jag tycker det är skrämmande att både tjejer och killar inte reagerar MER över detta.