• Tova -04

Hur spåra sidor på nätet?

Misstänker att min man kollar porr-sidor på nätet, men skulle vilja få det bekräftat innan jag gör någon stor affär av det.
    Hur kan man se vilka sidor någon varit inne på på datorn? När jag går in på hans login kan jag inte se vilka sidor han varit inne på. På mitt eget login sparas ju de senaste web-adresserna...
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?
  • Ellte

Jag vet inte hur man gör för att snoka...men undrar... Varför tror du att han surfar porr? Vad är det du "vill" hitta? Har du frågat honom? :)

• StinaS

Jag ställer nog samma fråga. Har du frågat honom. Jag vet i och för sig hur man kollar, men jag vill inte berätta det för att någon skall kunna snoka.

Prata med honom och säg vad du misstänker.

• Dallandra

Jag tycker också att du ska prata med honom innan du börjar snoka. Det är bättre att höra det av honom än att få reda på det genom snokandet.

Jag vet också hur man snokar men prata med honom först...

• Tova -04

Hade inte bett om hjälp om jag inte haft goda skäl. Anledningen till att jag inte tänker fråga om det utan vill ertappa eller avslöja honom på egen hand tänker jag inte gå in på här.
    I så fall är jag hellre vara utan era tips, tack!

• fairy

Antagligen så raderar han all information om vad han surfar runt på, eller använder ett annat program än IE (?) och surfar runt på.

Varför inte fråga honom om saken? Istället för att snoka runt..

Om inte annat så finns det en hel uppsjö av program som gör att en del sidor kan låsas. En del mindre bra andra lite för bra.

Men, kommunikation är A och O i ett förhållande.

• Nyfiken gul , nu fru

att snoka utan hans vetskap är tyvärr att göra stor affär av det...

big deal...

Prata istället o säg i så fall att du inte gillar hans surfande om det är just faktumet att han surfar porr som är problemet...

ATT han surfar porr tycks du ju redan veta, då är det dags att du frågar honom om varför?

O nej.. jag vet INTE hur man kollar såna sidor...

• Laguna

Du gör så här:

Gå in på internet.
    Under själva "rubrikerna".. du vet... Arkiv, redigera, visa, favouriter osv finns "bilder" eller Ikoner heter de kanske... Där finns en "knapp" som heter "TIDIGARE" (om du har det på engelska såvet jag inte vad knappen heter... Kan kolla på jobb på tisdag... )Om du trycker på den så kommer alla sidor upp till vänster somman varit inne på de senaste dagarna...

SÅ svårt att förklara vilken kanpp det är men förstår du vad jag menar??

Ser du??

/Hanna

• MyLittlePony

Men gud vad löjligt. SNACKA med din man istället. Hur länge har ni varit tillsammans, egentligen?

• Laguna

Hon kanske är osäker i sig och vill ha lite mer "kött på benen"...?

Det är ju upp till dom, jag bara sa hur hon kunde se... Så får hon göra som hon vill med den informationen..

/Hanna

• MyLittlePony

Laguna, hon skrev ju själv att hon ville ertappa eller avslöja honom, det kallar inte jag för "kött på benen".. Om hon inte litar tillräckligt på honom för att tro att han säger sanningen om hon frågar så kan dom ju inte ha ett så bra förhållande.

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?