• Tova -04

Hur spåra sidor på nätet?

Misstänker att min man kollar porr-sidor på nätet, men skulle vilja få det bekräftat innan jag gör någon stor affär av det.
    Hur kan man se vilka sidor någon varit inne på på datorn? När jag går in på hans login kan jag inte se vilka sidor han varit inne på. På mitt eget login sparas ju de senaste web-adresserna...
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?
  • vixen not a tramp

Alltså tjejen bad om hjälp för att hon ville veta hur man gör, inte för att få moralkakor slängda i ansiktet på henne, om hon hade velat ha er åsikt hade hon nog bett om den.
    Snällt av dig Laguna för att du ville hjälpa henne.

• Olivianna

Det finns en regel som jag tror på:
    "Det du inte vill att någon skall göra mot dig skall du inte göra mot någon annan"

Tova-04, vill du verkligen att din man skulle göra så mot dig? Snoka och misstänkliggöra dig bakom din rygg??

Personligen så anser jag att det aldrig är rätt att gå in på någon annans privata område. Finns det ett eget loggin eller lösenord för er båda så betyder det väl att ni skall hålla er till er egen. Om du undrar vad han surfar på anser jag att kommunikation är bästa vägen.

Ställ dig istället följdfrågan på vad du har att vinna på att göra det du har tänkt?

Vad händer om du upptäcker att han tittar på porr? Ska du konfrontera honom då...och sen då? Tror du inte att han blir väldigt sårad och besviken på hur du har gått tillväga för att få reda på det?

Om du har gjort det denna gång kanske han tappar tilliten till dig även på andra områden. Rent krasst kan man säga att han skulle kunna tro att du snokar både bland hans mobilmeddelanden och andra områden.

Tova-04 jag vill inte dömma dig men jag vill råda dig starkt till att ta dig en funderare. Jag tror nämligen att han kommer att bli sårad och känna att han kanske inte kan lita på dig framöver i lika stor utsträckning.

Alla människor är olika. Fast du kanske inte tycker att han borde reagera på det här viset så kan du inte bestämt veta hur det blir. Är det värt den risken?
    Är erat förhållande värt den risken?

Fråga honom istället för bådas bästa. Det kan väl inte kännas skönt för ditt eget samvete att veta att du gjort det här bakom hans rygg.

Lycka till!

• Olivianna

Mia.Maria) Jo du har så rätt men tycker inte du att det kan vara bra att någon ger henne ett annat perspektiv på vilka konsekvenser det kan resultera i.

Ibland kan man vara så inkörd på sitt eget tänkande att man blir blind för vad som kan hända.

Jag menar inte att vara otrevlig när jag gjort mitt tidigare inlägg. Jag vill dock att hon ska få en annan syn på det. En som hon kanske inte har tänkt på.

• Dallandra

Tova -04: Eftersom du känner som du gör och har goda själ till att inte vilja konfrontera honom så tycker jag att du ska "snoka" lite. Men som någon skrev tidigare så finns risken att han har raderat vad han haft för sig....

• MyLittlePony

Tova -04, hur har det gått nu då? Hittade du någon porr? Jag skulle gissa på, eftersom du inte hört av dig, att du hittade kopiösa mängder av porr och kanske i detta nu sitter och grälar med din pojkvän om hur man nånsin ska kunna lita på den andra igen (åt båda hållen), eller så hittade du ingenting och skäms för mkt för att skriva tillbaka.. Eller?

• Caitline

Vissa här är ju inte så snälla. Undrar hon vad hennes kille sysslar med så låt henne kolla!Det är ju inte någon främmande människa hon snokar på och ni vet inte bakgrunden till att hon undrar. Vill man vara 100% privat och göra som man vill ska man nog inte ha något förhållande alls.

• StinaS

Eftersom diskussionen ändå är igång kan jag säga att jag hade nog blivit lite sur om jag kommit på min sambo att surfa på porr. Men jag hade inte gjort slut för det. Men hade jag kommit på honom att snoka i min e-mail eller snoka i vad jag hade gjort på nätet hade jag nog gjort slut med honom. Jag tror faktiskt han också hade gjort slut om jag hade snokat i hans saker. Vi är båda ganska viktiga med den personliga integriteten och hade han brutit mot den så grovt hade han inte varit någon person som jag ville leva med längre. För då hade han inte varit den person jag trodde jag flyttat ihop med.

• K.C

Jag kan säga som svar på att behandla andra som man själv vill bli behandlad; om jag gjorde nåt som jag visste att min kille/man/sambo inte skulle tycka om; kanske något jag lovat att inte göra eller så - ja, kom han på mig även om det vore genom snok så skulle jag inte bry mig om att han snokat. Tycker inte det är värre än att bryta löften eller bedra eller vad det nu kan vara.
    Tror det handlar mycket om intuition och då vill man ju gärna fälja den. Genom erfarenheter så vet man aknske att en fråga inte alltid får ett helt sant svar...
    Snoka behöver ju helelr inte alltid betyda en kränkning av integritet - med goda skäl till misstankar tycker jag nog att det är ok.

• miramir

rent tekniskt är det ju ganska enkelt att logga all aktivitet... min m2b är dock programmerare så jag gör inte sånt mot honom :)

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?