• Tova -04

Hur spåra sidor på nätet?

Misstänker att min man kollar porr-sidor på nätet, men skulle vilja få det bekräftat innan jag gör någon stor affär av det.
    Hur kan man se vilka sidor någon varit inne på på datorn? När jag går in på hans login kan jag inte se vilka sidor han varit inne på. På mitt eget login sparas ju de senaste web-adresserna...
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?
  • StinaS

Tycker det är väldigt konstigt att man inte skulle få säga olika åsikter här. Tror faktiskt att det är något man får förvänta sig om man skriver saker på ett öppet forum.

Om någon skriver frågan "Hur många sömnpiller behöver jag ta för att vara säker på att inte vakna igen?" så kommer jag garanterat inte att säga ett antal piller utan skriva något helt annat. Och likadant om jag tycker att folk vill göra något annat som jag tycker är helt galet. De behöver inte bry sig om mina åsikter, men ibland kan de kanske hjälpa någon.

Och för mig är det där med snokning så illa att jag inte kan låta bli att skriva. Även om jag har gjort något fel så skulle snokningen göra mig helt galen. Därför så kan jag inte låta bli att säga något eftersom det hos oss totalt hade förstört vårt förhållande och vill faktiskt påpeka det eftersom personen ifråga kanske inte tänkt på det själv.

• ztar

somnia
    Det är skillnad på vad tjejer (och killar för den delen), gör i sitt eget hem, eller när det handlar om pengar.
    En jäkla skillnad. Men dock håller jag med dig om att det är oroande att kvinnors sexualitet ses som något man helst inte ska prata om. Men porr hjälper ju inte till att förändra den synen, snarare tvårtom.

Kanske om vi får lite porr mer på kvinnors villkor så kan de ändras.
    (håller med K.C angående porrbranschen)

• Olivianna

StinaS) Vad skönt att se att det finns någon fler i den här tråden som ser på Tova -04;s fråga i ett vidare perspektiv.

Enligt rubriken till denna del på bröllopstorget är detta ett "Debattforum". I en debatt växlar människor sina tankar kring en fråga. Med anledning av det tycker jag att det blir en väldigt trist stämning när vuxna människor börjar med skitkastning bara för att det kommer andra synvinkar än deras egen eller den som startat tråden.

Det spelar nog ingen roll vilken fråga som än tas upp här på bröllopstorget, jag tror ändå att man som trådstartare får räkna med att det kommer att komma olika svar. Människor med olika erfarenhet i bagaget kommer antingen varna eller gratullera, så är det bara.

Slutligen innan jag lämnar denna tråd vill jag bara säga till Mia.Maria & Tean att det är trist att ni tolkar andras inlägg som "moralkakor".

Som jag skrev tidigare så är det här trots allt ett debattforum.

• Caitline

Tova frågade en rätt oskyldig teknisk fråga men det låter som om hon hotar hela mänskligheten

Jag gillar inte heller att bli snokad på, men har hittills inte träffat någon kille som inte gjort det.Ser det helt enkelt som att man måste släppa på integriteten om man vill ha ett förhållande. Själv har jag städat bort och låst in saker jag vill ha ifred. ALLA människor är nyfikna och snokar. Tror inte en sekund på att ni som är mest upprörda här, har full integritet inför er partner. Men delad dator är ju inget hett tips om man vill vara privat på den.

• StinaS

Caitline - kan inte se ett enda inlägg som skulle tyda på att Tova hotar mänskligheten. Verkar mer vara en del som är väldigt glada i att tolka saker fel.

Och jag kan faktiskt garantera att min sambo inte kollar min mail etc. Vet inte vad för killar du känner men jag tror inte du känner ALLA killar. Och det är klart att man måste släppa på viss integritet när man har ett förhållande. Men det finns vissa saker man faktiskt vill ha för sig själv. Och ALLA människor snokar inte heller. Behöver inte gå längre till mig själv. Snokar ALDRIG på sambons saker. Det tror förmodligen inte du på, men det kan jag inte göra mycket åt.

Däremot kan jag snoka om vissa saker på jobbet, så visst finns det en nyfikenhet. Men hemma är en helt annan sak.

• plainol

Sweetpea--

Här är några grejer jag kan tänka mig att många ogillar med att ens kille tittar på porr:

- man fattar inte vad som är så tändande och känner sig därför utestängd
    - svartsjuka, man vill vara den enda i ens pojkväns hjärna
    - prestationsångest... man är inte så "snygg" och "duktig" som tjejerna i filmerna
    - killen får sexuell inspiration från något man själv är väldigt främmande för och man hamnar i diskussioner om typer av sex som inte ens finns på ens "sexuella karta", vilket kan vara obehagligt
    - man anser det vara en ohälsosam bransch som man vill motverka
    - det har sjuka effekter på samhället och unga människor (bra inlägg från KC här ovan)

Om killen dessutom smyger med porrtittandet, vilket ju är det vanliga i inläggen här på BT, tillkommer ju
    - funderingar kring tilliten i förhållandet
    - ilska över brutna löften
    - oro för att killen tittar "för mycket", dvs är på väg in i eller redan har ett sex-/porrmissbruk

Finns säkert mer! Sammantaget; jag tycker det finns alla skäl i världen att låta tjejer som ogillar porr fundera kring det här i lugn och ro, och inte bara skrika "jamen porr är ju jättekul" direkt (säger inte att någon i just denna tråd har gjort det... allmän BT-fundering bara).

• Caitline

StinaS
    Tycker bara inte att Tovas snok var så farligt Kanske inte kul för hennes kille, men det var ju Tova som vile ha tips. Delar du dator med din kile ser han ju vart du surfar även utan att snoka, om du nu inte raderar alla spår. Kanske räknar du inte sånt som jag ser som snok. Men om din kille vet en massa intima detaljer om dej, håller reda på när du borde vara hemma på kvällen, vet vilka du träffar så har han ju koll.Sånt man får tåla helt enkelt

• StinaS

Caitlin - eftersom vi har varsitt login på vår dator ser man inte sådant. Och det kan tänkas att vi menar olika saker med snok. Med snok menar jag något man aktivt gör för att hålla koll på någon annan. Något som man dessutom gör trots att man egentligen vet att den andre helst inte vill att man gör det.

Och som jag också håller med om, vissa saker får man såklart ge upp. Men användandet av datorn är för mig ungefär som att skriva/få brev och man läser inte varandras brev utan lov. Sedan lär man ju sig varandras vanor och annat i ett förhållande, men det ser jag mer som naturligt.

• Tean

Kan vi inte bara summera att vi är OLIKA!?
    Och det är ju jättekul, annars skulle vi inte få dessa diskussioner
    Alla tycker, känner och upplever de situationer vi utsätts för/hamnar i av olika orsaker på olika sätt beroende på hur vi är funtade från början och vad vi har upplevt genom åren -det baggage vi bär med oss.
    Jag tycker att det är ganska lätt att förstå, faktiskt. Det_svåra_är att förstå och acceptera de människor vi inte förstår, när det visar sig att en åsikt från en annan person inte stämmer överens med ens egen.

• Tean

...alltså vad jag menar är att det finns ungefär 6 miljarrrder sätt att vara på och det är omöjligt att förstå sig på varenda en. Det är jätteintressant att höra vad andra anser om saker och ting, men när man börjar sätta sina egna egna värderingar på andras handlingar då tycker jag man är ute och cyklar.

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?