• Tean

Hur spåra sidor på nätet?

Alla ni här som givit Tova-04 moralkakor vill jag bara citera Nyfiken gul för er, som jag hittade i en citattråd här på BT(tycker den passar väldigt bra här):
    Döm inte din broder förrän du vandrat två mil i hans mockasiner.

Förmodligen har Tova-04 sina randiga skäl till att be om hjälp att spåra ev. porrsidor. Det ska ni andra (läs bl.a MyLittlePony) bara skita i!! JAg blir så t r ö t t på hur andra ska ha åsikter om allting hit och dit. Jag säger bara som Clint Eastwood säger i en film: Opinions are like assholes -everybody´s got one

• Tean

Kan vi inte bara summera att vi är OLIKA!?
    Och det är ju jättekul, annars skulle vi inte få dessa diskussioner
    Alla tycker, känner och upplever de situationer vi utsätts för/hamnar i av olika orsaker på olika sätt beroende på hur vi är funtade från början och vad vi har upplevt genom åren -det baggage vi bär med oss.
    Jag tycker att det är ganska lätt att förstå, faktiskt. Det_svåra_är att förstå och acceptera de människor vi inte förstår, när det visar sig att en åsikt från en annan person inte stämmer överens med ens egen.

• Tean

...alltså vad jag menar är att det finns ungefär 6 miljarrrder sätt att vara på och det är omöjligt att förstå sig på varenda en. Det är jätteintressant att höra vad andra anser om saker och ting, men när man börjar sätta sina egna egna värderingar på andras handlingar då tycker jag man är ute och cyklar.

• Tean

Jennie med ie:
    OM man nu misstänker att ens partner har saker för sig som man inte sympatiserar med (vad det än måhända vara: knarksmuggling, pedofilporr, sätta på grannfrun) och kanske har försökt prata med vederbörande, förklarat vad man klarar av och inte klarar av i ett förhållande och man fortfarande anar ugglor i mossen...varför ska man då inte kolla upp och "snoka"? Varför ska en annan person få lura och bedra?
    Man kan ju inte bara lämna och överge sin partner hur som helst bara för att man_tror_att något hänt. Att man kanske inte litar på sin partner_behöver_ju_inte ha något med honom att göra, man kan ju ha missförstått.
    Jag tycker också att man ska ha öppenhet i ett förhållande, annars är det inget att ha -men säg att man kanske kommer till en punkt där man faktiskt _måste_kolla för att veta om man ska gå vidare med varandra eller bara med sig själv?
    Vad är det för fel i det?

• Tean

Det finns ju faktiskt personer i vårt samhälle som ljuger. Mytomaner, psykopater och personer med psykopatiska drag t.ex. De saknar empati och anser att de kan hålla på med precis vad som helst och drar sig överhuvudtaget inte för att ljuga. Det är tyvärr inte särskilt ovanligt med dessa typer, det är inte bara dömda fångar som har dessa förtjusande drag. Kan mycket väl finnas en person i vår närhet som beter sig på detta sätt. Min styvfamilj är ett klockrent exempel.
    Att jobbet kollar vad man håller på med tycker jag bara främjar vad man ska hålla på med i samhället och inte. Alla vet faktiskt inte det.

• Tean

Jennie med ie:
    Jag bara undrade vad du menade och vad du har för åsikt. Det var därför jag vände på resonemanget. Varför vill du inte kalla "att snoka" för öppenhet?
    Jag tycker verkligen inte att man ska snoka runt i tid och otid, det finns ju faktiskt personer som sysslar med sån´t också ,men att på ett "hederligt" sätt kolla upp nå´n för att tala om det för personen vare sig man fann personen "skyldig" eller ej tycker jag handlar om uppriktighet.

• Tean

Nej, du har iofs rätt rent_bokstavligt_att det inte finns något samband mellan just orden snokande och öppenhet.

• Tean

Okay, I get it! Jag ville bara veta, jag gillar att förstå vad andra menar.

• Tean

StinaS:
    nej, jag tycker inte att man ska snoka i tid och otid och har man nått till den punkten då man känner att man måste kolla upp vad den andra i ett förhållande håller på med är det ju väldigt sorgligt, men det kanske är enda utvägen?

• Tean

...så att man kan reda ut det hela. För jag tycker att oavsett vad man hittar eller inte ska man tala om vad man själv hållit på med och reda ut det hela. Varför litar den ena inte på den andra? Varför har vi svikit varandra?

• Tean

K.C:
    Tack! Jo, har läst dina inlägg lite här & där -vi verkar ha ungefär ha samma uppfattning om saker & ting

men, ni andra t.ex:
    StinaS:
    Nej, du behöver inte hålla med mig! Jag tycker att det ger lite liv i vår herres hage alla dessa debatter Dessutom är det väldigt nyttigt att ifråga sätta och ifrågasättas någon gång emmellanåt (likaså som det också känns bra att få medhåll ), och att man gymnastiserar sina åsikter ibland så att de inte stelnar till helt. Ibland är det ju faktiskt så att man inte ens tänkt i de banor någon annan kommer upp med och det blir en ny tankeövning: hur tänker/tycker jag och hur ställer jag mig till det här? Lite personlig utveckling, liksom.

Detta med att kolla upp/snoka (eller hur vi nu vill definiera det) är ju klart och tydligt en smaksak. Återigen finns det 6 miljarder olika sätt att leva sitt liv på.

Jag tycker att du, StinaS, gav en bra förklaring vad just du skulle göra om du misstrodde din partner (helt enkelt lämna honom om du känner så), men, återigen vi är olika.

• Tean

hmmm, den där sista smileyn ska inte vara där -det är ju slutet på en parentes! Vet inte vad som hände, det är nog rätt sent, bara...

Svar på tråden Hur spåra sidor på nätet?