• K.C

Annu en trad om p*rr plus sambo

Jag förstår dig! Skulle aldrig acceptera att min man gjorde så. Skulle såklart inte vilja förbjuda utan mer att jag inte skulle ha en kille som gillar det om du förstår hur jag menar. Det är jätteviktigt för mig. Dels, som alla säkert redan läst tusen gånger här nu, för jag inte gillar hur kvinnor framställs på såna där bilder.

Däremot vet jag inte hur ni ska göra i och med att han gillar det. Det är ju liksom ingen idé att förbjuda och jag skulle personligen ha svårt att veta att det inte förekommer men att han EGENTLIGEN vill...

Tyvärr kan jag inte råda dig. Bara så du vet att jag håller med dig och tycker inte att dina känslor är fel elelr överdrivna. Känner med dig.

• K.C

DALLANDRA: tack! Skönt att höra... Det har ju varit en del "heta" diskussioner i ämnet. Skönt att veta att man har stöd i sina tankar.

• K.C

DALLANDRA:
    Hihi.. ja, ibland orkar man inte gå in på vissa trådar när man vet att man kommer bli fast och att det krävs en massa energi och engagemang. Men ändå... tror att vi tjejer så gärna vill vara öpnna ibland att vi glömmer se hur det kan skad oss i förlängningen.

• K.C

Hö höhö! Nej inte alls! Det blir fjantigt med halvnakna män... Tycker egentligen att tjejutvik är fjantigt som fasen också. Den enda snygga är Bettie Page!

• K.C

håller med. Som jag skrev innan så tror jag att vi tjejer behöver liksom mer kött på benen än att bara se en naken karl. Självklart finns det säkert en massa undantag, men det är ju kankse ingen slump att vi läser evckorevyn och killarna kollar på pinuppor. Om man ens kan kalla dagens nakenbilder för pin-up..

• K.C

Härligt FRANCES! Jag är glad för din skull!

• K.C

varför förutsätta att alla män vill kolla på porr?
    igen: jag fattar inte varför så många tjejer vill vara så öppna att de accepterar t.ex porr. (igen; INTE erotik utan den porr vi ser mest av).

och ett kontrakt är inget negativt - det finns teraputer som rekommenderar att man skriver kontrakt sinsemellan om allt möjligt. självklart på lika villkor. MAn kan väl säga att det är en överenskommelse.

• K.C

ehh... det är nog mer menat som jag sa, som en överenskommelse... Och överenskommelser är ju ändå tryggheten för båda parter. ATt gifta sig, till exempel... det är också en form av överenskommelse, ett kontrakt. En överenskommelse kan ju vara att inte ha några utan vara helt fria. Ändock en överenskommelse. Självklart tycker inte jag att allt teraputer säger är bra, men det är väl ganska självklart?!

Frihet att göra val måste alla ha. Men det innefattar också friheten att få veta om de val man finner avgörande. Alltså inte smyga med sånt ens sambo skulle tycka vore avgörande för förhållandet. Inställningen till porr etc må vara olika, men visst fasen är det bra att veta att man är överens om vad som är ok och inte. Sen kan man väl utifrån det ta beslut vad man vill acceptera eller inte.
    FÖr mig är porr inte bara nakna människor utan en förödande företeelse för kvinnan i samhället och därför skulle en kille som kollar på porr aldrig kunna bli min pojkvän/man... Det innebär inte att jag håller min man om halsen och inte låter honom tänka själv.

• K.C

måste bara få säga att det känns hemskt om det finns något man inte skulle stå ut med om man fick veta men att folk fantiserar i smyg gör att man aldrig får veta... tankar är ju högst privata, men om min man skulle fantisera om min bästa väninna eller min kusin skulle jag nog inte uppskatta att han gör det i smyg. det vore sjukt jobbigt att inte få veta att man BORDE lida, liksom...

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo