• Secret

Känner att han älskade exet mer!

Jag tycker att du ska sluta tänka så. Du kan inte kontrollera andra människor och kan inte alls göra något om deras känslor som de hade för några år sen. Det som du kan göra är kontrollera dina tankar och ditt beteende nu. Har du tänkt på att du förstör eran relation på det här sättet? Det känns som om du inte har höga tankar om din pojkvän eftersom du säger att kan skulle lämna dig för en tjej som är snyggare. Är han så ytlig eller? Eller är det bara du som gräver för djupt och letar efter begravda hundar där de inte finns? Av det lilla som du skrev, dra jag slutsatser om att det är du som skadar eran relation. Inte din pojkvän, inte hans (möjligtvis)totalt obefintliga tankar om hans ex, inte ens ex med du själv. Har du ingen tillit till hans känslor för dig?

• Secret

Jag tycker att det är väldigt positivt om man inte talar illa om sin ex. Det visar att han har respekt. Min pojkvän har aldrig sagt något illa om sina ex. I början av förhållandet vill man ju höra något sådant men han har aldrig sagt negativa saker om dem (har har inte hsagt till mig att de var superunderbara heller). Jag respekterar honom enormt för detta.

Svar på tråden Känner att han älskade exet mer!