Känner att han älskade exet mer!
I början av vårat förhållande pratade min sambo mycke gott om sin fd fru, råkade han någon gång säga något ofördelaktigt så kontrade han genast med att säga massor av positiva saker om henne vilket gjorde att jag kände mig rätt otillräcklig och jämförde mig med henne....
I början kändes det ganska hårt och jag pratade med min "bästis" om det hela, hon såg det på ett helt annat sätt "skönt med någon som inte måste prata skit om sitt x utan fortfarande kan se det positiva, om det skulle ta slut mellan er kan du ju glädjas åt att du slipper bli utmålad som en häxa...."
Nu när vi har varit tillsammans i snart tre år så inser jag att han är en sån person som har svårt att prata illa om folk, han väljer alltid att se till folks bra sidor och det är en egenskap som jag älskar hos honom även om det innebär att jag ibland tvingas höra om hans ( i hans ögon ) förträffliga fd fru, jag vet ju numera att det är jag som har plats nr ett i hans hjärta och att han inte har några som helst planer på att lämna mig varesig för henne eller någon annan