• amiore

    ut ur garderoben..

    Hej tjejer!

    Har gått och laddat/gruvat (?) ett tag nu och kände att det var dags att "komma ut ur garderoben"..

    Jag har hängt på detta forum i ungefär 1 1/2 år, varit sambo och har precis som många andra här gått och halvt om halvt drömt och halvt om halvt planerat inför vårt kommande liv tillsammans. Bröllop, barn osv. En del lösare planer tillsammans, men mycket också "för egen del", då vi inte riktigt "varit där" än i vårt förhållande.

    Han är en JÄTTEBRA kille - visst med sina brister och fel - men jag har verkligen känt att det varit rätt, han är den jag vill leva med. Samma värderingar, fruktansvärt kul, passion och allvar. Vi har många gemensamma vänner, våra familjer trivs ihop osv. Jag hade efter många år hittat min drömkille och jag har varit så lycklig..

    För att göra en lååång historia kort så böjade vi glida isär alltmer - svårt att säga exakt när eftersom det skett successivt - men kanske ordentligt i våras. Jag vet än idag inte hur mycket som berott på våra faktiska olikheter eller om vi utvecklats åt olika håll eller hur mycket som har att göra med min sambos kritiska jobbsituation och något som jag skulle kalla en form av livskris han gått/går igenom (kring hans nuvarande situation, framtid osv.) Även om han inte själv upplever att han mått speciellt dåligt, det är tydligen mest jag och hans omgivning som märkt att han varit så annorlunda och mått dåligt.

    I varje fall. Vi har försökt på olika sätt, men i ärlighetens namn är det nog mest JAG som har försökt på olika sätt. Han har tydligen mest brottats med att han inte vet vad han vill - det enda som varit klart för honom är att det inte känts bra med oss. Han är också en sådan som är väldigt ovan med att tänka och fundera och inte vill prata med NÅGON om hur han mår och känner. Dock har jag varit där och "petat i honom" nu och då under årens lopp. Till slut en dag tog hans energi slut - och ska jag vara ärlig var nog min på upphällningen också. Han orkade inte mer och ville bryta upp. Han vill vara fri och obunden utan att behöva ta hänsyn till någon annan (mig). Han vill verkligen inte "gå vidare" alls i dagsläget och han vet inte heller om han vill göra det någonsin med någon. Eftersom han har så svårt att se att han någonsin vill göra det kan han heller inte säga om det isåfall skulle bli med mig. De känslorna finns inte där idag, även om han tycker att jag är jättebra osv.

    Här står jag nu. Från sambo på väg vidare. Till.. jaa.. tillbaka till ruta ett?
    Det var ca en månad sedan det definitiva uppbrottet skedde. Den akuta sorgen är överklarad (?) och mycket praktiskt är också ordnat/på väg att ordna sig. Har dock inte ännu någon ny stans att bo. Jag bor ensam kvar i lägenheten i avvaktan på egen bostad.

    Hur KÄNNER jag mig då? Vågar nog inte riktigt känna, tar det nog mer lite i omgångar om man nu kan det.. Känner mig tom.. och förvirrad. Är inte längre en av er, lycklig sambo, förlovad eller nygift. Kan inte heller identifiera mig som "singel" (=glad, ung,flirtig, aktiv, på gång?)Mera.. vad händer nu???
    Under veckorna som gått har jag börjat inse att vårt förhållande var kanske inte så "menat" som jag velat tro. Under många år var det så - absolut! - men kanske har vi utvecklats och utvecklats "ifrån varandra".. Vet inte. men känner mig samtidigt inte redo att riktigt tänka dessa tankar fullt ut än.

    Vad vill jag med detta inlägg?
    Jo, precis som rubriken antyder vill jag komma ur garderoben. Har tassat omkring här nu ända sedan problemen började på allvar, men inte vågat säga något. Inte vågat "erkänna" att våran lycka blivit olycklig. Att jag inte längre är en av er..
    Är nog lite otaktiskt av mig att skriva ett sådant långt inlägg, men det var svårt att sluta när jag väl började. Och jag hoppas att åtminstone NÅGRA orkade läsa ända hit och kanske kan lämna ett litet avtryck.

    kram amiore

  • Svar på tråden ut ur garderoben..
  • amiore

    Fullfjädrad flörtig singel känns vääldigt långt bort i dagsläget ;)
    Men du har nog rätt - i det stora hela reder jag mig nog ganska bra - även om det stundvis känns som jag faller....

    Testade iallafall i helgen då en tjejkompis drog med mig ut om jag hade kvar "flirt-nerven". Valde ut en söt brunögd, fräknig kille med skäggstubb som verkade ofarlig - misstänker i och för sig att han är gay ;) - och även om jag var lite ringrostig så tror jag minsann att "nerven" är kvar...

    Nu önskar jag mig mest en egen ny lägenhet så verkligen kan börja om från början. Bygga upp och bli hel igen. Hitta vem ami är idag..

    kram//ami

  • amiore

    Vad snälla ni är!
    Skulle inte ha gruvat så mycket för att "erkänna min olycka" här på BT, det förstår jag nu!
    Har ju varit så kul att planera, drömma och fantisera om framtiden här på BT förut - kanske kan det fortsätta bli kul även framöver, bara på ett annorlunda sätt..

  • amiore

    Hej igen.

    Var tvungen att gå in i min gamla tråd, när jag såg att det var några nya som svarat..

    Ja, jag går verkligen och lääängtar tills jag kommer hitta en egen lägenhet. Jag tror jag snart blir TOKIG av att bokstavligen gå omkring bland gamla minnen... Tyvärr är bostadsmarknaden inte den bästa där jag bor, men jag kollar allt jag kan kolla och hoppas, hoppas, hoppas..

    Galenpanna: Att sorgen växer med tiden har jag tyvärr redan börjat tänka. Visst, den största delen av tiden är jag fortfarande så förnuftig och sansad, men ibland så känner jag bara GAAAHHH, jag saknar honom såååå!!! Kanske mest hur han var förut innan det började "gå utför" och det liv vi hade. Även om även jag har tvivel på om hur bra vi EGENTLIGEN passar ihop och hur bar vårt förhållande EGENTLIGEN var, så skulle han komma hem och vilja försöka på nytt så skulle jag inte tvivla en sekund! Observera att som jag skrev tidigare - vårt förhållande var inte destruktivt eller osunt eller nåt, handlar mer om "vanliga olikheter", olika framtidsplaner osv.

    ÅHHH!!! Jag oooorkar inte gå igenom allt det där igen!!! Träffas, dejta, osäkerhet, allting. Och sen lära känna varandra ordentligt, familjerna ska passa ihop, första bråken, allting.. Innan allt faller på plats liksom. Jag ooorkar inte... Och jag vill inte leva ensam resten av mitt liv heller... Jag trodde ju att jag hittat rätt. Att jag "hade mitt på det torra". Att även vi skulle gifta oss, skaffa barn och hus. Precis som våra vänner gjort/gör.
    Jag trodde ju det skulle vi bli. Vill inte ha någon annan. Vill inte vara ensam. Och han vill inte fortsätta. Vad ska jag göra. Vad blir det av mig. Stark och förnuftig. Och liten och ensam och rädd. Och jätteledsen.......

    *ledsen ami*

  • amiore

    Cecilia J

    Jag gråter när jag läser det du skriver.
    Tack.. det betyder så OOOTROLIGT mycket att höra dina ord och veta att de kommer från någon som av egen erfarenhet vet vad jag går igenom...

    Än så länge GÅR det bara inte tänka att det aldrig mer kommer att bli vi. men jag vågar iallafall nudda vid de tankar du berskriver om det verkligen varit min drömkille/drömförhållande. Någonstans långt inne känner jag på mig att även jag kanske nöjt mig med för lite... Men samtidigt så har jag tänkt och tänker fortfarande att ett förhållande handlar ju också om att kompromissa och man kan ju inte få allt. Liksom hur stora är oddsen att träffa en ny kille som har allt det fina min ex har - allt som stämt så bra ihop med mig - OCH dessutom har annat som jag saknat!?? Det är som en liten djävul som sitter på min axel och skrockar: "Mmm.. några år av lycka och kärlek, det var det du fick. Du lyckades hitta honom, men nu är han borta. Så nu få du välja; resten av livet ensam eller så får du nöja dig med något annat du vet"..

    Jag vet.. Jag låter nog helt patetisk och "tyck-synd-om-mig", men det är nog de här tankarna jag bara försökt trycka bort hittills. Och alla säger "du verkar så stark.." och tror/förväntar sig (?) att sörjandet redan är över..

    Förlåt. Var inte meningen att beklaga mig igen. Skulle ju egentligen bara tacka ig Cecilia J. Ska läsa dina ord flera gånger.

    Kram ami

  • amiore

    "så nu får du välja; resten av livet ensam eller så får du nöja dig med det du får" skulle det stå.
    Herregud ;) är nog lite i affekt just nu..

Svar på tråden ut ur garderoben..