• Lion

    Bra vibrator sökes :)

    Har aldrig använt någon och är lite nyfiken på att testa...det sägs ju att man "borde" det efter ett tag i ett långt förhållande...eller? Jag är främst ute efter en som bara stimulerar på "utsidan" dvs k-toris. Har ni någon att rekommendera till en nybörjare som mig ? :) Har alltid varit lite skeptisk till såna där leksaker och om jag ska vara ärlig heller inte vågat köpa nån. Så jag skulle uppskatta lite hjälp. Tack!

  • Svar på tråden Bra vibrator sökes :)
  • Texas

    Jag provade en som jag köpte på sexparty som vi hade på en möhippa. Jag var nyfiken precis som du men blev otroligt besviken. För mig funkar det mycket bättre med fingrarna än med en sådan vibrator pryl. De är ju ganska dyra också. Så nu ligger den bara i garderoben och skräpar. Men andra tycker de är hur bra som helst.

  • Maria Magdalena

    Det finns en mini-vibrator som man sätter på fingret. Behöver jag berätta hur den fungerar? Den vibrerar och så lägger man den mot stället/punkten som man vill tillfredsställa.

    *aldrig införskaffat, men funderat på det*

    Det jag har, är en "vanlig" mjuk geleaktig stav. Men det e ingen "wow" lixom.

  • Lion

    Ok, jo jag har sett en sådan finger-vibrator på flera ställen där man kan köpa sexleksaker...men jag har undrat om den verkligen kan ge samma tryck och stimulans som ens egna (eller partnerns) fingarar/hand...? (för fingarna kan ju bli lite trötta efter ett tag! ) eller om det mest känns som det "surrar" lite? En stav har jag inte funderat på eftersom jag tycker att jag inte har så mycket känsel just där innuti..samma sak när jag har s-lag...så jag skulle vilja ha nån liten grej som man kan använda samtidigt också.

  • Maria Magdalena

    De små vibratorna för fingret kostar väl inte så mycket, så köp en å prova så får du veta.

    Surfa efter leksaker, du kommer ju få tuuusen träffar på sökmotorn men där kan du ju kolla runt vad som kan passa.

    Det finns väl nåt som killen kan trä på som kommer vibrera mot kl*toris när han e inne i dig. Men det verkar omständigt att fixa på grejen innan, tycker jag personligen.

  • Squeezetoy

    OK, jag har ägt en sådan fingergrej, den är trsig nu eftersom det inte var speciellt bra kvalitet på prylarna... Kan inte påstå att jag tyckde den vad speciellt bra heller.

    Har några olika stavar med vibration com fungerar bättre än fingergrejjen vid stimulering utanpå.

    Jag vet att det finns en serie av vibratorer designade av kvinnor för kvinnor som har modeller för både invändigt och utvändigt användande. Dessa har fördelen av att inte vara formade som k*nsorgan om man inte gillar det och lär enligt recensioner vara riktigt sköna. Är själv sugen på en sådan men det har inte blivit av ännu.

    Finns rätt många olika sajter på nätet med försäljning. Det är bara att leta, annars så finns det ju nu också många affärer av den sorten också om man inte tycker att det känns pinsamt.

    /Ingrid

  • Squeezetoy

    Ett inlägg fastnade i filtret så om det dyker upp två snarlika svar beror det på det.

    OK, jag har ägt en sådan fingergrej, den är trasig nu eftersom det inte var speciellt bra kvalitet på prylarna... Kan inte påstå att jag tyckde den vad speciellt bra heller. Fingret liksom domnade bort efter en liten stund.

    Har några olika stavar med vibration com fungerar bättre än fingergrejjen vid stimulering utanpå.

    Jag vet att det finns en serie vibratorer designade av kvinnor för kvinnor som har modeller för både invändigt och utvändigt användande. Dessa har fördelen av att inte vara formade som en ***** om man inte gillar det och lär enligt recensioner vara riktigt sköna. Är själv sugen på en sådan men det har inte blivit av ännu.

    Finns rätt många olika sajter på nätet med försäljning. Det är bara att leta, annars så finns det ju nu också många affärer av den sorten också om man inte tycker att det känns pinsamt.

    /Ingrid

  • Tant Pernilla

    Vill man ha kraftigare vibrationer än var en sån där "fingertuta" ger, så kan man köpa ett "ägg". Det finns flera olika av dem också, den jag har är som ett litet mindre ägg i storlek, cremevitt, har sladd till "kontrolldosan" och drivs med vanliga batterier och blir därför lite starkare än en fingertuta, som drivs med såna där små battisar.

    Jag köpte ett sånt där ägg till en kompis som busig 30-årspresent. Det ser väldigt oskyldigt ut, inte som en "vanlig" 6-leksak...!

    Rekommenderas för nybörjare, men även mer "vana"! Funkar bra att använda på sin manliga partner också...

  • Swing

    Rekommenderar varmt leksaker från tyska Fun Factory. Jättehäftiga, snygga dildos och vibratorer i superläckra designer. De är av silikon och har en fantastiskt len yta, inte alls plastiga som vanliga grejer. En försäljerska sa till mig att hon har olika FF-leksaker stående som dekorationer i vardagsrummet & folk fattar faktiskt inte vad det är för något *skratt*.

    Jag har en liten, böjd röd vibratorsak som är (mest) för utvärtes bruk. Den är toppen & får plats i handväskan.

    funfactory.de tror jag är deras hemsida. (lägg till www)

  • Swing

    Rekommenderar varmt leksaker från tyska Fun Factory. Jättehäftiga, snygga dildos och vibratorer i superläckra designer. De är av silikon och har en fantastiskt len yta, inte alls plastiga som vanliga grejer. En försäljerska sa till mig att hon har olika FF-leksaker stående som dekorationer i vardagsrummet & folk fattar faktiskt inte vad det är för något *skratt*.

    Jag har en liten, böjd röd vibratorsak som är (mest) för utvärtes bruk. Den är toppen & får plats i handväskan.

  • Bonni

    En av de absolut bästa vibratorerna på marknaden just nu är Dolfinger. En liten jellydelfin som man kan sätta på fingret eller på snoppen. Den har både vibration och pulseringsprogram. Helt suverän produkt.

Svar på tråden Bra vibrator sökes :)