Inlägg från: ÄlsklingsGumman |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsGumman

Treårskris

Jag tror definitivt ni kan komma närmare varandra om ni flyttar isär en tid. Men det löser inte allt. Ni kommer nog bara komma underfund med om ni VILL vara tillsammans. För problemen råder jag er gå i parsamtal.

jag och min man har flyttat isär ett par gånger (vår kommunikation fungerar inte riktigt, men vi jobbar på det och det har blivit bättre). Vi går också i parsamtal när det behövs... Allt eftersom blir det bättre och bättre.

Kom bara överens om vilka regler som gäller den tiden ni bor isär. Är ni ihop eller gör ni slut? Gör ni slut och ni skulle ta upp förhållandet igen, vad gäller då? (om tex någon haft någon annan under uppehållet) etc etc...
    Det är jätteviktigt att ni är ärliga mot varandra om vad ni vill och accepterar att den ena inte vill träffas alltid etc... Skitsvårt i praktiken!

Kan ju säga såhär om mig och min man:

Vi har varit ihop i 6½ år, flyttade ihop efter bara några månader, har flyttat isär två gånger (under dom två-tre första åren), gifte oss i feb -04 (hemligt), väntar barn och planerar bröllop för släkten i juli -06...

Så det kan gå

Lycka till hur ni än gör.

Svar på tråden Treårskris