Inlägg från: inte min tur än |Visa alla inlägg
  • inte min tur än

Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!

Hej!
    Håller på att banta med GI metoden nu,men funderar på att gå med i viktklubben. Var inne o tittade lite där o då kunde man bla räkna ut sitt BMI o jag låg på 25, vilket är den översta gränsen för normalvikt enligt dem. O så står det att man inte behöver gå ner av medicinska skäl om man inte har runt 25 i BMI för då kan man kanske få ner ngt kilo. Nu är min fråga om de i viktklubben lägger sig i hur mkt man går ner? jag vill nämligen gå ner 8-10 kg, för det är den vikt jag trivs med utan att jag blir alldeles för smal! Ni som är medlemmar,hur funkar det? Kan man själv bestämma det eller är det så att de inte vill hjälpa en om man inte i deras ögon har en övervikt?

• inte min tur än

Nightingale

Läste i dina tidigare inlägg att du ungefär är lika lång som jag o vägde lika mkt som jag. Har de lagt sig i hur mkt du ska gå ner?
    Måste man väga all mat för att mata in det i dagboken?
    Stort grattis också till din viktnedgång!

• inte min tur än

Äntligen lite svar!
    Men jag har fortfarande inte fått någon klarhet om de lägger sig i hur mkt man vill gå ner...
    Hur ser dieten ut? Är allt tillåtet men i små mängder eller utesluter de ngt speciellt som tex atikinson som utesluter kolhydrater? Är det en metod som ni tror ni skulle kunna använda er av resten av livet?

• inte min tur än

Jag har ett BMI på 25, så jag ligger precis på den övre gränsen för övervikt och jag trivs inte alls med att vara så här stor!
    Äter just nu nästan inga kolhydrater alls! Äter en variant av atkins och då kan man äta feta såser etc. Men jag känner mig lite tveksam till om det verkligen är bra att inte alls äta kolhydrater samt att äta en massa fett. Vet att man behöver en viss slags fett för att gå ner i vikt, men jag känner mig lite osäker ändå på om jag gör rätt...Därför funderar jag på viktklubben!

• inte min tur än

Nightingale

Härligt att gå ner så mkt!
    Jag gick med i viktklubben igår o upptäckte att jag ätit alldeles för mkt igår! men det är i o för sig inte så konstigt eftersom jag ätit enligt en metod som tillåter fett men inte kolhydrater! Känns jättekonstigt att äta så mkt kolhydrater som man får göra...
    Har precis cyklat också,så det känns bra. Lite lustigt att man kan lägga in att man bränner kalorier när man sitter på toa o pratar i telefon!:)

• inte min tur än

Nightingale

BLir du inte hungrig då om du tränar o sen bara får äta lite kalorier?
    Så fort man ska steka ngt i stekpannan o ska använda sig av olivolja blir det ju jättemkt kalorier,även om jag tycker att jag snålar med oljan....
    O pastan har jag inte fått kläm på ännu...

• inte min tur än

Nightingale

Hur steker du kyckling eller kött i stekpannan då? Det bränner ju fast utan fett!

• inte min tur än

ok,får väll prova det nu när jag steker min hamburgare....

Anna-Maja
    grattis till din viktnedgång!!!jag har gått ner 1,8kg på 2 veckor nu,men jag åt nästan inga kolhydrater alls i 10 dagar, så vi får se hur resultatet blir nu när jag är med i viktklubben. Det känns i alla fall sundare!

• inte min tur än

Jag åt också pizza i helgen! Så gott! Går ner ca 4hg i veckan, vill egentligen gå ner mer men det kanske är lika bra att det går lite långsammare....
    Såg på aftonbladets hemsida att en semla innehåller 500 kaloríer, men om man slår in det på viktklubben blev det ca 400 kalorier.....jag är så otroligt sugen på en semla!

• inte min tur än

Sista dagen på ett sommarjobb för något år sedan hade jag bakat mockarutor att bjuda på. Då sitter en tjej och upprepar hela tiden hur många vv points en bit mockaruta är,så det slutade med att nästan ingen ville äta.
    Även om jag bantar sitter jag inte och säger till alla andra hur många kalorier de får i sig när de äter ngt onyttigt!

• inte min tur än

Någon som vet vad en 1/2 cup motsvarar i tex ml eller gram mått? Har hittat en himelsk god glass och skulle vilja skriva in det på viktklubben,men glassen finns såklart inte redan inlagd:(

Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!