• bellis

Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!

Hej tjejorna!

Nu är det DAGS! Igen...

Det senaste halvåret har varit katastrofalt för mig, fysiskt sett. Inga regelbundna vanor what so ever, ingen träning för att.. jag VET inte varför! Är det inte helt galet? Tycker plötsligt inte att det är roligt med matlagning längre, så det blir mest snabba, lättgjorda kalorifällor... och alldeles för stora portioner. Och så är man chipsoman.

Har varit med i viktklubben förut, och på en månad med vk och 8 km powerwalking varannan dag samt hemmastyrketräning ett par ggr i veckan så minskade jag midjemåttet med 10 cm på en enda månad! Helt sjukt. Varför sluta, liksom? Men det gjorde jag.

Nu tar jag nya tag! Har varit ute och gått i dryga timmen idag på eftermiddagen, första dagen på hundra år som det inte regnar. Ikväll blir det räkor i curryris till middag. Inte så nyttigt med allt ris, men bättre än mackor!

Inte min tur än: ja, du måste väga maten, såvida maten du äter inte redan finns inprogrammerad som en portion, eller finns i den erbjudna dagsmenyn. Det är ju det som är själva grejjen, att man lär sig hur mycket mat som egentligen räcker gott och väl!

• bellis

Nightingale -
    det var det jag menade, finns maten redan inprogrammerad som "1 styck" el "en skiva" el "1 port" så behöver man ju inte väga! :) Det gör inte jag heller. Men ibland kan man ju ta och provväga just "1 port", bara för att se vad som EGENTLIGEN är just 1 port, och inte det JAG förut tyckt var 1 portion... tex pasta. Kolla på spaghettipaketet så står det att 1 portion= 70 gram okokt. Den färdigkokta mängden spaghetti på tallriken ser definitivt INTE ut som den mängd jag själv tyckt vara 1 portion tidigare! Men mätt blir jag absolut, genom att lägga till lite mer grönsaker.

Citronen-
    Powerwalk är en flashig benämning på att gå i ordentligt rask takt, så man blir riktigt anfådd och svettig! Med musik i öronen, veva ordentligt med armarna, och gå minst 1 timme åt gången.

Jag brukar svänga mig med detta uttryck bara för att mina vänner/släkt inte FATTAR att "att gå snabbt" är en alldeles uuuutmärkt träningsform som gör mirakel för kondition och fettförbränning. ;) De tror att man har varit på en liten trevlig promenaaad annars.. *suck*

• bellis

Fiberberikad havregrynsgröt m äppelmos till frukost -som vanligt!

Banan och en proviva shot på förmiddagen

Pastasallad på pasta, fetaost, tomat och lätt majodressing till lunch

En dubbelbit Må Bättre-bröd (Fazer) med räkost (4 % ) på till mellis

En halv portion chokladpudding i mycket hungrig väntan på sambon och middagen...*fyyyyyyyyyyyyyyyyy på mig, men inte SÅ farligt med kcal faktiskt.. men DUMMA sambon som var tvungen att vispa ihop det igår*

En portion färsk torteloni m karljohansvampsfyllning, i fräs på olivolja, vitlök, färska tomater och harissa.. mmmmmmm

Uj, en hel till chokladpudding slank ner...*rodnar*

Har gått rask promenad idag på sammanlagt 35 minuter.

Summa sumarum har jag ÄNDÅ ätit 100 kcal för LITE idag.. jag ligger på typ 1600, och ska vara på 1700/dag.

Kram!

• bellis

1 cup är ca 2,5 dl! Så en halv cup är alltså.... *blond*.... 1,25 dl!!!

Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!