Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!
Hej tjejorna!
Nu är det DAGS! Igen...
Det senaste halvåret har varit katastrofalt för mig, fysiskt sett. Inga regelbundna vanor what so ever, ingen träning för att.. jag VET inte varför! Är det inte helt galet? Tycker plötsligt inte att det är roligt med matlagning längre, så det blir mest snabba, lättgjorda kalorifällor... och alldeles för stora portioner. Och så är man chipsoman.
Har varit med i viktklubben förut, och på en månad med vk och 8 km powerwalking varannan dag samt hemmastyrketräning ett par ggr i veckan så minskade jag midjemåttet med 10 cm på en enda månad! Helt sjukt. Varför sluta, liksom? Men det gjorde jag.
Nu tar jag nya tag! Har varit ute och gått i dryga timmen idag på eftermiddagen, första dagen på hundra år som det inte regnar. Ikväll blir det räkor i curryris till middag. Inte så nyttigt med allt ris, men bättre än mackor!
Inte min tur än: ja, du måste väga maten, såvida maten du äter inte redan finns inprogrammerad som en portion, eller finns i den erbjudna dagsmenyn. Det är ju det som är själva grejjen, att man lär sig hur mycket mat som egentligen räcker gott och väl!