• milimanie

Normalt/Onormalt?

hej...

jag har skrivit några tidigare trådar här om diverse problem och ialla fall för stunden kommit till någonslags insikt efter att ha fått svar från er.

men nu är jag tillbaka. och har på nytt hakat upp mig på något jag ej verkar kunna släppa eller komma ifrån. man kan nog säga att det hänger ihop med mina tidigare problem, eller iaf är en del av dem.

jag ska försöka hålla mig kortfattad och saklig: min pojkvän chattade en del när han var singel, innan han träffade mig. en del av dessa tjejer (i alla fall två som jag känner till) var "ganska unga" som han uttryckte det själv. de var omkring 17 år. han var då 26 år. de "cyber-flirtade" lite med varandra och en utav dessa träffade han och höll kontakten med, fast inte längre (vad jag vet...)

detta stör mig. jag tycker att det är perverst. jag förstår inte vad han fick ut av att chatta och flirta med några så unga.

jag kan inte släppa det här. om jag släpper det känns det som att jag lurar mig själv, blundar är naiv och blåögd.

som den störda person jag verkar ha blivit...har jag dessutom nu gjort lite "research" på en del chattsidor och funnit att det inte verkar höra till vanligheterna att killar i 26-årsåldern chattar med 17-åringar=tonåringar. slutsats för mig: min pojkvän är inte normal. det är något fel på honom.

jag kan inte längre prata med min pojkvän om sånna här grubblerier eftersom jag har varit svartsjuk i flera år och haft MASSOR med "case" som jag förhört honom om. man kan säga att jag har förbrukat mina "rättigheter" till det. han blir numera bara arg om jag drar upp sånt här.

jag känner mig rädd och ledsen. och jag känner mig gammal. jag är 25. jag känner att mitt liv bara rinner iväg medan jag går omkring och grubblar. jag vill ha någon som vill ha mig. någon i MIN ålder. men nu har jag fått en upprepande oro i skallen om att min pojkvän är gubbsjuk och dras till yngre tjejer. jag är rädd för att åren bara ska gå medan jag stannar hos min nuvarande och lever i en lögn som andra tjejer aldrig hade stannat i. medan jag kanske skulle kunna ha fått någon som, som sagt, vill ha någon i MIN ålder. min pojkvän är (förövrigt 5 år äldre än jag).

samtidigt älskar jag ju honom och tycker att han är en så bra person. men så tänker jag "TÄNK OM!" Tänk om det är jag som inte fattar, som inte ser! Som inte tar signalen om att han chattat och flirtat med 17-åringar när han var 26, på allvar och lägger benen på ryggen.

jag vet att jag får ett visst selektivt seende här. han har även chattat och flirtat och varit tillsammans med tjejer som är i min/hans ålder. men jag tänker att han kanske dras till 17-åringar men har ett förhållande med någon som är äldre-jag, för att det inte skulle passa sig att vara med någon yngre. vad skulle kompisarna, kollegorna, familjen säga liksom...?

jag vill bara vara lycklig med honom. jag vill bara leva ifred från nojjor, oro och ont i magen, tillsammans med honom. jag vill bara leva "sant". jag vill bara veta "hur saker ligger till".

j(a, det var dessutom jag som skrev inlägget att jag snokat och hittat skumma adresser i adressfältet på min pojkväns dator, som han "inte kunde förklara).

jag borde vara lycklig. jag har precis flyttat in hos min pojkvän och han tror att allt äntligen ska bli bra. att jag äntligen mår bra. nu är han iväg och spelar tevespel med ett par kompisar och tror att jag är hemma och har det bra och myser. vi har flera roliga utflykter och resor att se fram emot tillsammans de kommande månaderna. vi håller på att greja och inreda lägenheten tillsammans. Vårt liv tillsammans ska äntligen ta sin början på allvar. Och vad gör jag? Jo sitter och gråter här framför datorn och känner mig (som för det mesta...) förtvivlad och uppgiven på samma gång. jag försöker "forska" i om min pojkvän är normal genom att studera chatt-sidor...

varför varför varför...?

jag var bara tvungen att skriva av mig. jag känner mig så ensam med mina övertygelser och tankar.

/m

• Svar på tråden Normalt/Onormalt?
  • Nyfiken gul , nu fru

vad skulle det vara för fel att tycka om yngre tjejer??

SJälv var jag 18 o gifte mig med en kille på 24...

Idag lever jag med en man på 41 o jag är 27...

• Zippolina

Förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig... Sen när fick kärleken en ålders gräns att hålla sig till ???

Min systerdotter blev kär i sin bästis storebror och på hennes 16årsdag blev dom ett par, kan tilläggas att hon idag är 22 och han nyss fyllda 31....

Jag tror att om du ska fortsätta tillsammans med den här killen så måste du nog börja lita på honom och inte hela tiden snoka i hans förflutna

• Frances

Jag ser heller inget konstigt i det. 17-ariga tjejer ar mognare an man tror, jag vet att jag var mogen nar jag var 17 iallafall...

Jag var forresten 18 ar nar jag borjade fatta tycke for en kille som var 25 da, ocksa genom internet.

Det verkar som om han fattade tycke for mig med, for idag ar vi sambos (jag ar 21 och han 28 :D)

Du har hakat upp dig pa tjejernas alder! Och vem bryr sig om aldern pa dem nar det ar DIG han nu ar tillsammans med?!

• Frances

Glomde att saga att min sambo till allra hogsta grad ar 'normal', och inte alls gubbsjuk, snarare barnslig... :D

• CareBear

Det är väl inte så jätteovanligt att tjejer i 16-18 års åldern är ihop
    med betydligt äldre killar........?

Förutom kärleken så kan man ju se uppenbara fördelar för en tjej i den åldern vars jämnåriga killkompisar
    antagligen går i skolan, bor hemma , varken har bil eller körkort osv.....

Sen är det ju säkert klara "häftighetspoäng" bland tjejkompisarna om man i den ålderna lyckats fånga en kille på 25-26 år.
    Det måste ju betyda att man är sååå mogen själv.....= )

milimanie

Alltså är det nog inte några fel på din pojkvän. Att kalla honom pervers är väl kanske också ganska hårt. Jag själv är ju gift med en några år äldre supergo tjej men jag ser ju bland min singelkompisar att medans dom blir äldre blir tjejerna dom dejtar yngre.....

• Hallonsylt

Fast om jag förstår det här rätt så är egentligen inte trådstartaren rädd för att pojkvännen ska gilla yngre tjejer, utan för att han ska gilla någon som hon aldrig kan vara. Hon kan ju aldrig bli 17 igen. Men det du kanske inte ska glömma är att du redan är 5 år yngre än honom.

Man det låter som att om han nu kan garantera dig att han inte tänder på väldigt unga tjejer, så kommer det att vara något annat som du hakar upp dig på. Så egentligen så handlar det kanske inte om honom, utan om att du har lite dåligt självförtroende. Han har ju faktiskt valt att vara med idg och nu bor ni tillsammans. Det skulle han aldrig göra om han egentligen ville vara med någon annan. Han har valt dig, precis som du är.

Sedan tänker jag lite på om du hade blivit "anklagad" för något utav honom, och han hade gjort en grundlig research kring det han tror att du har gjort. Då hade nog du också tyckt att det var jobbigt och känt dig frustrerad och kanske blivit arg. Jag menar att det är vanligt att man blir det om man känner att man inte blir trodd. så försök jobba lite mer på dig självförtroende och övertyga dig om att du är värd att älska - han vill inte ha någon annan. Och tjata lite mindre på honom om sånt här så tror jag att det blir bättre.

Det är möjligt att jag är helt fel ute och har missförstått allt och då ber jag om ursäkt.

Lycka till.
    Kram, Hallonsylt.

• milimanie

hej och tack, ni som svarat.

nyfiken gul: jag tycker väl inte att det är direkt fel att tycka om yngre tjejer. jag vill bara inte att min pojkvän ska dras åt 17-åringar utan hellre "sånna som jag-25". det vore väl inget fel egentligen om han föredrog tjejer som är 10 år yngre än han själv, men då borde han ju vara tillsammans med någon som idag är 20 och inte 25.

CareBear: att tjejer i 16-18 årsåldern dras till äldre killar ser jag inget konstigt i, det är det att en 26-årig kille (en dessutom ganska mogen och allvarsam sådan) fått ut något utav att ha kontakt med ngån så pass mycket yngre som jag stör mig och grubblar på. dessutom är det nog även för att det inte bara handlar om EN yngre tjej som han träffat på i nån chatt och funnit nåt hos, utan att det var TVÅ (eller fler?) varav en som han träffade. att som 26-åing gå och träffa någon som är 17 tycker jag är omdömeslöst nästan... och det stör min nog lite extra för att det på nåt vis raserar en del av den bild jag ändå har av min pojkvän som ganska klok och mogen. det går liksom inte ihop och jag börjar undra "vem är han egentligen!?"

• Xita

nej ja håller inte med dem andra. 17 åriga tjejer och en 26 årig kille????! EEEWWWW!! säger jag bara...jag avskyr när killar skall titta på yngre tjejer, så skabbigt...o dem e ju 17 åringar!! fortfarande barn no matter what! nej ja tycker inte alls om det hela. Hade ja vart du hade ja lämnat han, gå till ngn som älskar tjejer i din ålder! han låter ju "gubbsjuk" för mig...vem vet hur han han blir äldre eller när DU blir äldre!.....no No NO!

• CareBear

milimanie

Förstår att det inte sär så kul om han nu visar ett onormalt intresse för just den åldersgruppen när han är ihop med dig dom är 25.

Tror att anledningen till att många killar i åldern 25-30 väljer tjejer under 20 beror på att dom är mer fogliga och lättformade än äldre tjejer som kanske blivit mer starka och självsäkra med åldern. Har ju som sagt vad vissa kompisar som inte klarar av en tjej i sin egen ålder då dessa oftast ställer krav(Hemska tanke...= ) och inte är så lätta att styra och ställa över som en yngre tjej kanske är.

Om du vill ha en killes åsikt om det här med att han gillar yngre tjejer så kan jag ju bara svara för mig själv. Jag gillar tjejer i alla åldrar och ser mer till personen än till åldern. Om jag skulle leka med tanken att jag skulle skilja mig nån gång så skulle jag nog lika gärna kunna träffa nån som är 19 som nån som är 40. Tycker inte det är så superviktigt att träffa nån som är i samma ålder. En 19 åring kan ju tex vara väldigt mogen samtidigt som det ju finns väldigt barnsliga 30 åringar.

Om man ska gå efter mer ytliga attribut som utseende då så finns det ju unga tjejer som inte ser så bra ut och kvinnor i 40 års ålderna som ser superfräscha ut.

Tycker inte att du ska tro nåt annat än att han är är "klok och mogen" bara för att han haft kontakt med yngre tjejer. Han har ju ändå valt dig framför dessa yngre förmågor och det måste ju betyda en hel del......= )

Så länge han inte har massa kontakt med dom fortfarande så skulle jag släppa det om jag vore dig.

/C

• CareBear

Xita

Skabbigt?? Tycker du överreagerar ganska
    mycket faktiskt. Min kusin träffade sin
    flickvän när hon var 15 och han var 23.
    Nu är hon snart 25 och har två bar ihop med honom så det är väl inte nåt märkvärdigt.

Jag har ju i så fall mer svårt med nån tjej som är kanske 20-25 år som blir ihop med nån som är kanske 40-50 år.
    Fattar liksom inte den ekvationen.
    Jag menar även om allt funkar bra några år så är det ju troligt att en sån tjej kommer bli änka när hon kanske är 50, hur kul är det......

Kanske bara är så att man blir hotat när nån av motsatt kön i sin gen ålder väljer en partner som är så långt ifrån ens egen ålder oevsett om det betyder 10 år yngre eller 15 år äldre.....

Svar på tråden Normalt/Onormalt?