• CareBear

Normalt/Onormalt?

Det är väl inte så jätteovanligt att tjejer i 16-18 års åldern är ihop
    med betydligt äldre killar........?

Förutom kärleken så kan man ju se uppenbara fördelar för en tjej i den åldern vars jämnåriga killkompisar
    antagligen går i skolan, bor hemma , varken har bil eller körkort osv.....

Sen är det ju säkert klara "häftighetspoäng" bland tjejkompisarna om man i den ålderna lyckats fånga en kille på 25-26 år.
    Det måste ju betyda att man är sååå mogen själv.....= )

milimanie

Alltså är det nog inte några fel på din pojkvän. Att kalla honom pervers är väl kanske också ganska hårt. Jag själv är ju gift med en några år äldre supergo tjej men jag ser ju bland min singelkompisar att medans dom blir äldre blir tjejerna dom dejtar yngre.....

• CareBear

milimanie

Förstår att det inte sär så kul om han nu visar ett onormalt intresse för just den åldersgruppen när han är ihop med dig dom är 25.

Tror att anledningen till att många killar i åldern 25-30 väljer tjejer under 20 beror på att dom är mer fogliga och lättformade än äldre tjejer som kanske blivit mer starka och självsäkra med åldern. Har ju som sagt vad vissa kompisar som inte klarar av en tjej i sin egen ålder då dessa oftast ställer krav(Hemska tanke...= ) och inte är så lätta att styra och ställa över som en yngre tjej kanske är.

Om du vill ha en killes åsikt om det här med att han gillar yngre tjejer så kan jag ju bara svara för mig själv. Jag gillar tjejer i alla åldrar och ser mer till personen än till åldern. Om jag skulle leka med tanken att jag skulle skilja mig nån gång så skulle jag nog lika gärna kunna träffa nån som är 19 som nån som är 40. Tycker inte det är så superviktigt att träffa nån som är i samma ålder. En 19 åring kan ju tex vara väldigt mogen samtidigt som det ju finns väldigt barnsliga 30 åringar.

Om man ska gå efter mer ytliga attribut som utseende då så finns det ju unga tjejer som inte ser så bra ut och kvinnor i 40 års ålderna som ser superfräscha ut.

Tycker inte att du ska tro nåt annat än att han är är "klok och mogen" bara för att han haft kontakt med yngre tjejer. Han har ju ändå valt dig framför dessa yngre förmågor och det måste ju betyda en hel del......= )

Så länge han inte har massa kontakt med dom fortfarande så skulle jag släppa det om jag vore dig.

/C

• CareBear

Xita

Skabbigt?? Tycker du överreagerar ganska
    mycket faktiskt. Min kusin träffade sin
    flickvän när hon var 15 och han var 23.
    Nu är hon snart 25 och har två bar ihop med honom så det är väl inte nåt märkvärdigt.

Jag har ju i så fall mer svårt med nån tjej som är kanske 20-25 år som blir ihop med nån som är kanske 40-50 år.
    Fattar liksom inte den ekvationen.
    Jag menar även om allt funkar bra några år så är det ju troligt att en sån tjej kommer bli änka när hon kanske är 50, hur kul är det......

Kanske bara är så att man blir hotat när nån av motsatt kön i sin gen ålder väljer en partner som är så långt ifrån ens egen ålder oevsett om det betyder 10 år yngre eller 15 år äldre.....

Svar på tråden Normalt/Onormalt?