• nano

Normalt/Onormalt?

Jag måste säga att jag också skulle bli tveksam om en pojkvän närmre 30 år har behov att umgås med tjejer i 17-års åldern. Visst att man kan vara mognare än sin ålder, men de flesta 17-åringar är inte lika mogna som någon kring 25 eller uppåt, även om man kanske tror det när man själv är i den åldern. Hade ålderskillnaden varit mellan en 30-årig kvinna och en 40-något man (eller tvärtom) skulle den inte ha känts så påfallande, men jag tror att det händer så mycket i 20-års åldern att jag över lag inte tycker att en 30-åring borde ha särskilt mycket gemensamt med en 17-åring. Det skulle ha besvärat mig en hel del om jag upptäckte att min pojkvän chattade med någon som fortfarande var i tonåren, eftersom jag räknar mig som vuxen och har förändrats en hel del sedan dess.

Det är en svår sak att lösa om du inte vill prata med honom. Du har rätt att störa dig på det han gör, låt ingen säga åt dig hur du ska känna. Samtidigt, om det är något som ligger i det förflutna, är det svårt för honom att göra något åt det.
    Men glöm inte att 25 inte är särskilt gammalt- tänk på alla människor i 30,40,50,60 års åldern som det finns. Vill du inte stanna hos honom så kommer du att träffa någon annan och glömma honom så småningom. Fast det är ju ett beslut du får fatta själv, och vill du stanna så tycker jag ändå att ni borde ta och prata ut ordentligt, för det är ju inte meningen att man ska må dåligt i ett förhållande.

Svar på tråden Normalt/Onormalt?