Inlägg från: LatinoGirl |Visa alla inlägg
  • LatinoGirl

Hemligt lösenord

Min man håller på med datorer på jobbet sitt, och detta verkar helt urdumt

Om man är ihop/sambo/gift etc borde man kunna tala om för varann dessa obetydliga saker.
    men, skulle din bliv. man jobba på, FBI, CIA eller t ex åt Svenska Militären kan jag förstå, annars är detta löjli't.

Min man kan mina PW's(lösen) och jag kan hans, inte för att han har speciellt "hemliga" uppdrag, men ändå...

Det där med DigiCam:en, det bästa i detta fall borde vara att lägga bilderna på båda PC'na, som vi gör

dessutom...:
    "CivilIngenjör i DataSäkerhet"... betyder detta ett OperativSystem med namet Windows?
    Isåfall betyder ju inte säkerhet speciellt mycket... hehe, eftersom man med mycket enkla medel kan ta sej in på sådana datorer, oberoende av LösenOrdsLängd, variationer av tecken etc.

//LG

• LatinoGirl

OK, han vet vad Linux klarar, vilket är ett definitivt bättre alternativ än M$-Windows

fast... ändå...
    lite konstigt att han ändå inte överlåter vissa, som jag tycker det, obetydliga saker till Dej, som ett PW
    men, som sagt, jobbar han inte mot t ex försvaret eller liknande kommer jag aldrig att förstå problemet från hans sida sett

//LG

• LatinoGirl

Man kan i Linux, som i Windows, lägga upp konton som har från början "snåla" behörigheter och dessa kan inte ta bort saker som har med OS'et att göra.

Jag har provat detta och enligt min uppfattning måste man vara kunnig på Linux för att kunna "lyckas" ta bort saker man enligt systemet inte får, t ex som att kunna "switch:a" till 'root', kunna kommandon för att ta bort saker, med alla dessa växlar som Linux har på sina kommandon etc etc...

Svar på tråden Hemligt lösenord