• Forsfors

Hemligt lösenord

Min sambo har också lösenord på sin dator och jag brukar reta honom för det, för jag tycker att det är så töntigt att jag inte kan få veta hans (man blir ju lite nyfiken )... Han jobbar också med datorer och är helt paranoid när det gäller att någon kanske skulle hackra sig in på hans dator och sånt, och det är därför som han är så hemlig med lösenordet, för han byter så ofta och det ändå inte skulle vara någon idé att jag fick veta det och han vill inte att det på något sätt ska råka komma ut (precis som att jag skulle ringa runt till alla och berätta vad lösenordet är). tror att det är en form av yrkesskada, de kanske har känsliga datakoder på datan som de är livrädda ska läcka ut eller något anant teckniskt mumbojumbo...tycker att det är lite barnsligt, men min får i allafall ha sitt hemliga lösenord kvar för mig utan tjat eftersom det verkar så himla superjätteviktigt för honom.

fast man kanske själv skulle byta lösenord bara för att jäklas, han brukar använda min dator när hans ska skriva ut svartvitt och jag vill komma åt hans när jag ska skriva ut färg, men det går inte när han är borta pga lösenordet (som han vägrar att uppge per telefon också) medans han går in på min när som helst och skriver ut...haha, ska nog ta och busa lite med det här, om jag lyckas byta lösenord själv förstås

• Forsfors

Är det någon som vet hur man gör när man byter sitt lösenord? jag försökte nyss, men jag vet inte hur man gör så jag lyckades såklart inte...

• Forsfors

jag ahr ingen aning...prövade det du sa men ingenting hände...är ju inte så noga egentligen, jag tänkte bara retas med honom lite

• Forsfors

Maria Magdalena: jag är inte heller ute efter att snoka, jag vill kunna skriva ut på hans färgskrivare och som du kolla fotona från digitalkameran.

• Forsfors

Jag litar på min sambo, och skulle det vara så att han hade porr på datorn så skulle jag inte bry mig om det heller. Det enda jag skulle vilja är att komma åt färgskrivaren när han inte är hemma, annars har jag noll intresse för vad som finns på hans dator, tror att det finns mer intressanta saker på min egen faktiskt

• Forsfors

Lyckades nyss lura sambon att själv visa mig hur man gö genom att byta användarnamn och lösenord på gästanvändare, den som vi låter folk som sover över här och vill surfa lite på natten eller lyssna på musiike eller sånt använda när de loggar in...ska vänta lite emd att byta ut mitt eget lösenord, till nästa vecka kanske så att han inte anar någonting, och då ska jag byta gästlösen igen så att han inte kan komma in den vägen heller man känner sig nästan som när man tjyvringde på gammelmormors dörr när man var liten...lite hemilga Arne feeling (han från trazan och barnarne)

• Forsfors

men vad stacfel och hopblandade bokstäver jag skrivit i mitt inläggovan, hoppas att alla förstår ändå...

• Forsfors

Jag brukar berätta alla lösenord på allt för min sambo eftersom jag har så taskigt minne och brukar glömma dem

• Forsfors

Maria Magdalena: Lösenordet kanske är NEJ

Svar på tråden Hemligt lösenord