• Laguna

vilsen och förvirrad

Om man har börjat få den tanekn i huvudet (och under mer än en vecka! Och du har ju tänkt på det ett tag...) så tror jag det är väldigt bra och starkt av en människa att verkligen våga tänka så som du gör "är detta vad jag vill, är han den rätta". Det är inte många som vågar fråga sig själv den frågan...
    Sen vad du ska göra är svårt att säga för "oss andra".
    Av det du skriver tycker jag inte du verkar 100% lycklig faktiskt... Och kanske är han inte den rätta för dig. Men samtidigt så kanske du älskar honom väldigt mycket. Det är ju så olika föra varje individ. HAde min pojkvän sagt "jag måste tänka på det i 6 månader" så hade jag inte tagit det så bra. Jag hade blivit ledsen och satt ett frågetecken på hela förhållandet. OM INTE: Han sagt alltid att han nog aldrig vill gifta sig (med nån), om man bara varit ihop en kort tid.
    Hmm det är svårt att svara på detta men jag tycker det är bra att du tänker igenom allt NU och tar tag i det. Lycka till tjejen!

/Hanna

• Laguna

MAria MAgdalena:

Man har lärt sig allt här i livet:
    Alltt från matte och engelska i skolan till att laga mat till att vara artig mm.... Men man har aldrig lärt sig hur man ska hantera känslor.
    Inte så kontigt såklart eftersomingen kan säga hur man ska känna förutom sig själv. Det känner jag är lite skrämmande... Man vill liksom ha någon som tar beslutet åt en för man vet inte vad man ska "välja".

För två år sen så "valde" ja mellan 2 killar... EN jag varit ihop med i 10 år och en kille jag träffade och blev kär i på jobbet. Jag gick t o m till psykolg några gånger (10). Jag trodde väl att hon kunde hjälpa mig välja... Men det kunde hon ju såklart inte, bara jag...

Jag valde den "Nya" killen. Vi är nu efter snart 2 år förlovade och planerar att gifta oss. Men tro mig, det var svårt att ta steget, att erkänna för sig själv att jag nog inte var så säker på att jagh ville leva med mig gamla kille... Även om han var hur underbar som helst...
    Jag är lycklig nu!!

Kanske inte hjälper dig men ibland kan det vara bra att höra att man inte är ensam om att inte veta vad man ska göra....

/Hanna

• Laguna

Ta julen för att se om det drar åt ena eller andra hållet...
    På julen är det (oftast) myspys med levande ljus och goa kvällar i soffan... Se om ni får fram den där "förälskelsekänslan".
    Ta det efter julhelgerna (eftersom du inte alls är säker på åt vilket håll det lutar...)

/Hanna

• Laguna

Maria MAgdalena:
    Hur är det med dig? Har du kommit fram till något...?

/Hanna

• Laguna

Maria MAgdalena:
    Jag tycker hela ditt senaste inlägg låter mkt positivt! Din kille verkar verkligen vilja leva med DIG och planerar familj med dig som mamma .

Ha det så bra på cocktailpartyt!

/Hanna

Svar på tråden vilsen och förvirrad