vilsen och förvirrad
Jag vet inte vad jag vill ha för svar/respons men jag vill skriva av mig åtminstone.
Jag ifrågasätter mkt i vårt förhållande just nu, det har jag gjprt nu minst ett halvår tillbaka konstant mer eller mindre seriöst. Min sambo och jag har talat om det här men ännu inte kommit fram till ngt tillsammans.
Grejen som startade det hela, tror jag, är att i början av året ville jag hemskt gärna gifta mig med honom. Jag gick länge och ruvade på frågan tills jag ställde den under en romantisk vårsommar-picknick. Hans svar blev: "Jag vill fundera på det ett halvår."
Under tiden han funderade så började jag tveka, vill jag verkligen gifta mig med honom? Till slut var 7-årskrisen ett faktum!
Krisen har gått över lite grand (känns inte så jobbigt och starkt som förut) och vi trivs ihop å så. Men frågan kvarstår, vill jag gifta mig med honom? Och han har heller inte sagt ett ord som svar på om han vill det.
Han e en fin kille och han skulle bli en bra pappa. Han e ansvarsfull, trogen, ekonomisk och förnuftig.
Men jag vet inte vad det är som får mig att tveka?? Han delar inte samma gudstro som mig (men respekterar min tro). Han är inte så väldans generös eller romantisk som jag skulle önska han var. Men alla e ju inte perfekta?
Hans familj vet jag inte omjag trivs i. De är hyper-dyper intellektuella och intelligenta men talar sällan om känslor. Jag känner mig mindervärdig för att jag inte kan följa med i deras diskussioner. Det känns som att de skulle föredra nån annan mer framåt och intelligent person. Som sagt, ja, jag har mindervärdighetskänslor där i den familjen.
Hemma med min sambo har jag inte mindervärdighetskänslor (måste understrykas)!
Hemma och med våra vänner så kan jag vara mig själv precis som jag är och stå upp för vad jag tycker.
Har jag bara kalla fötter?
Eller är min tvekan en signal att Han inte är den rätte?? (vi kanske var rätt för varandra under en period i våra liv)
Jag har fortfarande känslor för honom. Jag skulle nog sakna honom väldans mycket om vi beslöt att gå skilda vägar.
*vilsen och förvirrad*