• Elfva

    BTträff i Västerås!!! Ny tråd...

    Jag tycker vi säger tisdag. Passar bäst för mig på tisdag ändå tror jag eftersom jag tänkt tvätta och veckohandla och sånt idag. :)

    När det gäller mässan så tyckte jag den var så där, visningen var lite småseg och utställarna lite för få... Men vi gick ändå därifrån med lite inspiration och så, så det var väl bra. Ett stort plus för Chantals som bjöd på provsmakning på moussetårtan. ;)

    Ha det gott!

  • Elfva

    Hallojsan

    Sitter och gäspar här framför datorn och försker få iordning min beställning till panduro... Började jobba redan 6.15 imorse så jag känner mig lite mör nu. :)

    Hursomhelst, jag siktar på att komma ikväll, men lovar inte att jag kommer. Men om jag kommer så ser jag till att möta upp er utanför Oliver Twists kl 16.55

    Ha det bra!

  • Elfva

    Eeeh lutar åt lägenhetsvisning ikväll, så räkna med att jag inte dyker upp... Blir det ingen visning så syns vi ikväll.

  • Elfva

    morrn morrn

    brud augusti 2005
    Näe vi har inte sagt upp vår lägenhet, men vi var och tittade på en lägenhet igår (ja eller två stycken faktiskt)... Och den var SÅ FIIIIIN... så vi får se om vi lägger ett bud. :)

    Träffas gärna nästa vecka på en fika/mat. Jag kan nog varje kväll nästa vecka tror jag... Jobbar bara 50% nu, måste vila mig och "lilla" magen, så jag har ganska gott om tid för träffar och sånt. :)

    Augustibrud 2005
    Kul att se dig här! Kom just på vem du var, jag jobbar på dina söners förskola. :)

    Ha det gott tjejer!

  • Elfva

    Mmmm allt prat om tårta gör mig jätte jätte fika sugen. :)

    Vad brukar priserna på tårta ligga på per person egentligen? Nån som har lite koll på sånt? De jag har sett i sthlm började på 50 kr... Det kändes dyrt tyckte jag, men det kanske det inte är?

  • Elfva

    Förresten vilken tid ungefär satsar vi på för bt träffen?
    Jag kommer gärna, men ska till barnmorskan och få akupunktur på eftermiddagen, räknar dock med att vara därifrån ca 15.00... Så närsomhelst efter det passar mig fint iaf. :)

    Har fortfarande inte beställt papper till inbjudningarna, funderar på att gå ner till panduro istället och be dem ta hem papper för att spara lite på fraktkostnaden. *snål*

    Nå väl, ha det bra tjejer. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på riket eller något annat "såpa aktigt", äta kladdkaka och klappa på magen. ;)

  • Elfva

    Hej hopp

    kl 17.00 borde fungera bra för mig :)
    Eftersom jag är så extremt sötsugen nuförtiden så röstar jag för fika. Men tacos går nog ner det också ;) Vi kan ju iofs bestämma fika eller mat när vi ses, vi kan ju typ träffas vid punktplattan (kallas det så?) och sen se vad vi känner för då... Eller?

    Har äntligen handlat material till inbjudningarna, allt utom kuvert och frimärke... dyrt blev det också *gulp* men jag tror det ska bli fint iaf. :)

    Ska snart iväg och sätta lite akupunktur nålar, ska bli såååå skönt för idag har jag ont hur jag än sitter, står eller ligger. Ska ta lite o'boy och smörgås innan det är dags att gå. :)

    Ha det gott!

  • Elfva

    Ska bli kul att träffas ikväll, var såååå länge sen vi sågs... ;)

  • Elfva

    Förresten, om det är så här kallt och så som det är nu, kan vi ses innanför entrédörrarna då? Typ där vid Rost eller något?

    Hoppas Emrikas lilla bebis vill titta ut snart, och hoppas hon slipper bli igångsatt för det är tydligen inte alltid så roligt...

  • Elfva

    Fika blir toppen för mig. Vi ses snart. :)

  • Elfva

    Stråla
    åååh, provsmaka tårta det lät inte så tokigt det. :)

    Agnelia
    Håll dig hemma och vila om du är sjuk... Jag vet att det är trist, men tyvärr är det ju nödvändigt... Dessutom så får du ju inte smitta Alve med snuvan. ;)

    På lördag ska jag träffa Karin på Snöfrid, och prata om min klänning. :) Kul va!
    Hoppas hon har lite bra idéer, och att prislappen blir bra också... :)

  • Elfva

    Bocka av på listan... eeeeh ja det är inte mycket en annan fått bocka av där inte. :)
    Låt se nu...
    boka kyrka -klart!
    boka lokal -klart!

    jaaaa och så var det inte mycket mer nej... ;)

  • Elfva

    Hej tjejer

    Efter en någorlunda hektisk helg så är det dags att pusta ut lite...
    Träffade Karin på Snöfrid i lördags och pratade om klänningen. Den kan nog bli hur fin som helst, frågan är bara om plånboken tål det hela (landar på 6000-8000 kr)... :( Har insett att fotografen kommer bli dyrare än beräknat (4000-5000 kr) osv...

    Sen så är det ju som sagt alla bebissakerna man ska ha också, plus att inkomsten inte är så där värst lysande när man är hemma och är sjukskriven... Nå väl, det ordnar sig nog.

    Tittade på en jättefin svit också till bröllopsnatten, vi har prel bokat den (foresta hotell och konferens).. Sviten är ljus och fin, har bastu och dusch och sen ett till badrum med nedsänkt badkar för två. Stoooor balkong där det kommer finnas solstolar och stora ljusa fönster och utsikt över lidingöbron och bortåt... Man har som ett vardagsrum med matsalsdel och så soffgrupp och tv, bo cd-anläggning och sånt och sen ett sovrum och två badrum då... Fiiiiint :) och lagom lyxigt ;) Man kan köpa romantik paket också då man får jordgubbar och champagne och sånt, frukost på rummet kan man också få :) och jaa de kan ställa dit en säng till bebben också. :)

  • Elfva

    Jag kan nog alla dagar... Eller näe inte den 1/3 för då är det besök på förlossningen *gulp* :)
    Men måndag, onsdag, torsdag (efter kl 16.30) och fredag går nog bra för mig iaf. :)

  • Elfva

    Ville bara passa på att önska trevlig helg.

    Har gjort ett "testinbjudningskort" blev hyffsat, ska ändra lite, men sen blir det nog bra.

    Pratade med Ursulas och Ruths om uthyrning av klänning, de trodde det skulle gå utmärkt att komma och boka klänning i maj. Vilket låter bra, inte mycket mening att försöka prova en klänning nu, mitt midjemått är ju gigantiskt kanske har det blivit lite mindre i maj dock .

    Ha det gott!

  • Elfva

    Jag har inte riktigt bestämt mig för hur det ska bli med klänningen, 6000-8000kr är ganska mycket pengar.... Så kanske ändå att jag hyr en klänning för att budgeten ska gå ihop. Har ju insett nu att man får väldigt väldigt liiiite pengar när man är föräldraledig också, så det gäller att vi håller oss till budgeten, för annars kommer vi inga sparpengar ha kvar sen.

  • Elfva

    God förmiddag på er tjejer.

    Jag kommer gärna ikväll, men sambon är sjuk så kanske blir det att jag håller mig hemma om han inte känner sig bättre...

    Tack för mailet brud aug 2005. Ska nog kunna hitta dit men undrar om det finns det något bra ställe att parkera på? Vet inte om jag får plats bakom ratten på bilen heller när jag tänker efter , men det ska nog ordna sig. Magen är ofantligt stoooor nu tycker jag. :)

    Jag hör av mig senare så ni vet om jag dyker upp eller ej.

  • Elfva

    Min sambo är fortfarande dålig, så jag blir hemma ikväll och pysslar om honom lite. Ni får ha det så trevligt ikväll, så syns vi vid nästa träff, som blir snart hoppas jag. :)

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd...