• K.C

Jag är svartsjuk och misstänksam.

åh... jag känner verkligen med dig, fattar din känsla och frustration precis. Men du, vad handlade mailen om? Var det personliga mail eller var det mer allmäna? Det är ju sjukt jobbigt med nån som vill kontrollera en, samtidigt som man ju får ha respekt för att nån verkligen kan må dåligt av svartsjuka. Eftersom du inte känt såhär förut tycker jag hon kanske brusar upp lite hårt, vore ju skillnad om du varit kontrollernade och svartsjuk jämt. Man ska lyssna på sina känslor, ibland är de kocko men man måste ju få fråga... Speciellt när de kommer efter 5 år. Har nåt annat hänt mellan er på sistone som kan göra att svartsjukan inte är befogad?

• K.C

fattar precis... ja, antingen är han en slemmis som måste kalla tjejerna för gumman och sånt och din fru är den oskyldiga parten eller så är det kanske så att det hänt något. Hade du kollat hennes utbox så du vet vad hon skrivit? Alltså, eg. vet jag ju att man inte SKA kolla folks mail etc, men jag kan känna att det ibladn är berättigat. Vissa är ju svartsjuka oavsett vad, men om man får en genuin känsla.. Ja, egentligen ska man ju lita på ett "nej" i så fall, men vi som varit där vet ju att folk faktiskt kna ljuga en rätt upp i ansiktet. hur man löser såna problem måste ju vara upp till olika förhållanden. Om nån inte skulle lita på mig vore det problem, för jag är alltid sjukt ärlig. Har man däremot ljugit eller så så är det kanske sånt man får ta när ens partner inte kan lita på det man "försäkrar".

• K.C

jag tycker nog att det är ok att forska vid en sak, liksom. Om man konstant behöver kolla nån så måste man kanske jobba mer med det, men att checka upp sina instinkter... Usch det är svårt - man vill ju inte bli pajad och lurad av folk. Fattar absolut att han vill kolla mail och så för just det här fallet. Verkar ju inte vara en oro som finns för allt...

• K.C

längre och längre.. jag håller med dig om att det kan vara så, men det är ju skumt att hon ljuger och att hon brusar upp gör ju knappast kommunikationen enklare.
    ibland måste man kanske gå längre för att skydda sig själv. det är ju trots allt inte SÅÅÅÅ ovanligt att folk faktiskt ljuger en upp i ansiktet.

Svar på tråden Jag är svartsjuk och misstänksam.