Jag är svartsjuk och misstänksam.
Det finns två sidor att se på det hela:
1. Dina misstankar är befogade och hon ljuger som hästar travar. Instinkten och det "tredje öga" har många av oss, men de funkar inte alltid. Avslöjade ett ex som bedrog mig för att jag kände det fysiskt i hela kroppen. Jag kunde på klockslagen säga när det hände. Konfronterade honom och han ljög (såklart) och sen fick jag reda på namnet på tjejen och konfronterade henne, hon ljög inte och jag fick tiderna bekräftade.
eller...
2. Misstankarna är obefogade. Jag har själv många killkompisar som jag umgås med, mest online. Min make var grymt sotis i början, men jag gjorde heller inget för att han skulle misstänka något (jag kan inte ljuga). Om det är killkompisar jag umgås med, ser jag till att maken är hemma de första gångerna vi ses, så han känner att det är "rätt vibbar" och törs lämna oss ensamma. Mina killkompisar kallar mig för "gumman" eller "sötnos" osv, utan att det för den skull finns något laddat i de orden.
Så, det kan antingen vara det värsta du misstänker, eller så är det rätt oskyldigt. Problemet är väl att din fru inte varit ärlig med dig, men å andra sidan om hon märkt att du har svartsjuka tendenser kanske hon inte vågar berätta något alls, i rädsla för att du ska göra en höna av en fjäder. Så det är svårt att avgöra vad som är sant eller inte.
Det *du* måste göra är att bestämma dig för om du ska tro på henne eller inte. Bara du kan återfå tilliten till henne. Du kan inte kolla mailen, kolla mobilen, kolla allt annat som har med hennes liv att göra. Varför? Jo, du låter dig själv gå under av detta. Svartsjuka är en sjuka och den drabbar dig. Visst, hon tycker säkert det är jobbigt också, men du kan aldrig begränsa hennes liv, tala om vem hon inte får, eller får träffa. Så det är bara att bita i det sura äpplet och bestämma dig för om du ska tro på henne eller inte.
Lycka till!
Petra