Sorry underbar, jag håller inte med,man behöver inte kolhydraer för att förbränna fett, det är ju jag och otaliga beviset på. Däremot behöver hjärnan ett visst mått kolhydrater för att må bra.
Kroppen bränner i första hand kolhydrater sedan fett. Därför talar man om effektiva morgonpromenader då man bränner mer fett eftersom man har tömt sina kolhydratdepåer, enligt alla träningsrekomendationer, bekant eller hur?
Det fiffiga är att jag som går på atkins befinner mig i det tillståndet hela tiden och förbränner det fett jag intar och kroppsfettet etfersom det är mitt primära bränsle.
Sen erkänner jag, att jag inte tror atkins passar alla, men det är en diet ypperlig för viktminskning vilket allt fler forskningsrön visar på.
Miss-frida
Två veckor är induktionsfasen. vad du kan äta och inte finns tydligt på www.atkins-se.com på en lista. Räkna kan man göra på olika vis, men listor eller en bok är tvunget. Atkins böcker, fitday som är en onlinedagbok, programmet Hälsovakten eller via livsmedelsverkets hemsida. Man lär sig snabbt även om det är bökigt i början, men det är inte svåarare än att slå i VV listor.... = )
Kolla in atkins myshörna för fler länkar