• Meddelande borttaget
  • Bebbsen05

Varför går det inte att posta det jag skrivit?? Jaja, jag försöker igen!

Jag tycker det är fel att anklaga föräldrarna till dessa ungdomar och ifrågasätta dem.
    Ungdomarna gör ett eget val. De kan ha vad som anses vara "perfekta" föräldrar, men det händer ändå. Mina föräldrar tror att jag är blyg och oskyldig, men de har så FEL!!

Även om man som förälder-barn har en jättebra relation så har ju även barnet ett liv utanför som man inte alltid berättar för sina föräldrar.

Jag tror att alla förldrar tänker att "mitt barn skulle aldrig göra nåt sånt", fast det kanske visar sig att just detta barnet är det som är "värst".
    Så jag tror faktiskt inte att det är föräldrarnas fel alltid.

Tro mig, jag vet. Är själv bara 20 och har massa kompisar där föräldrarna tror att deras barn är deras små änglar. Men när vi kommer ut... då är de då garanterat inte några änglar direkt!

• Bebbsen05

Klart att föräldrarna har en del i vad barn väljer att göra. Men vad ska jag som förälder göra om jag gör allt som anses "rätt", pratar med mitt barn om livet, sex och alla saker. Det finns alltid hemligheter som man aldrig talar om! Att tro något annat är lite naivt tycker jag!

Då är det mer samhället som har del i problemet då det får fram ett budskap att det är så man "ska" vara för att vara "normal" och "häftig".

Man kan göra extremt mycket som förälder, men inte ALLT!

• Bebbsen05

Ellte
    Men du kan väl inte följa med ditt barn dygnet runt och se vad han/hon gör?

ztar
    Kul att du håller med mig! Det är faktiskt så idag! Men hur många föräldrar tänker inte så att "min barn skulle aaaaaaldrig göra så.."? DET är ett problem...

Svar på tråden Artikel i Aftonbladet