Inlägg från: annagalenpanna77 |Visa alla inlägg
  • annagalenpanna77

Konisering/cellförändringar

Hej...jag har blivit koniserad en gång och när jag i september gjorde första efterkontrollen var allt bra...men en månad senare var jag inne akut och fick konstaterat trolig livmodertappsinflammation, då togs ett nytt prov "för säkerthets skull" och förra veckan fick jag svar att jag hade lätta cellförändringar...HUR kan det bli så...när proven bara togs med en månads mellanrum??? Jag e oxå jätteorolig.......

• annagalenpanna77

På biten som togs bort visade det sig att jag hade grava cellförändringar och det anmäldes till "tumörregistret"...vilket låter hemskt tycker jag...Grava och svåra lär ju vara samma sak...

bacillen, har du fått svar ang biten dom skar bort också..för det fick jag...Det stod att det föreföll att allt var bortopererat...men nu blir man ju orolig eftersom detta cellprov visade cellörändringar igen...*lessen*

Förstår din oro, jag känner precis likadant..Jag och sambon hade pratat om att börja försöka "göra barn" nu efetr jul..men nu vet man ju inte...

• annagalenpanna77

Bacillen, jag ska dit om tre månader och göra ett nytt prov...men innan dess har jag telefontid med läkaren..jag vill ha svar på en del frågor. Speciellt som jag och sambon beslutat att jag skulle sluta med p-pillren för att örsöka göra en bebis..men det känns som att planerna aknske blir grusade...Håller gärna kontaken med dig...det är skönt att prata med nån annan i samma sits!!!

• annagalenpanna77

Hur går det för er alla? jag pratade med läkaren i tfn igår och denna gång hadde dom stora förhoppningar om att dessa förändringar skulle örsvinna av sig själv...Och jag fick gärna sluta med pillren, så jag äter p-piller i två dagar till, sen hoppas vi på bebis....*ler*

Svar på tråden Konisering/cellförändringar