Konisering/cellförändringar
Hej!
Jag har precis blivit koniserad för andra gången. Första gången blev jag koniserad i april. På kontrollen i höstas visade det sig att jag fortfarande hade cellförändringar kvar - allvarliga sådana!
Den här veckan har jag alltså genomgått min andra konisering och väntar nu på provsvaret, som antagligen kommer redan nästa vecka. Jag är livrädd för att ett eventuellt svar innebär att jag har kvar cellförändringar!!!
Hur många gånger kan man genomgå en konisering? Min största fasa är att jag ska behöva operera bort livmodern. Jag har ännu inga barn, men vill väldigt gärna ha (så snart som möjligt om jag bara får bli frisk).
Det senaste halvåret har varit det värsta i mitt liv! Skulle egentligen ha koniserats redan i november, men upptäckte 1½ vecka innan att jag var gravid och var tvungen att göra abort först.
Har läst flera inlägg här på Bröllopstorget om kvinnor som blivit koniserade. Hur vanligt är det att man måste genomgå två koniseringar? Vad händer om det inte blir bra efter det? Ni som har gjort flera koniseringar får gärna skriva några rader om era erfarenheter.
Tack på förhand!
/Bacillen