• Hanna h.

Konisering/cellförändringar

Konisering?
    Jag har också tagit bort cellförändringar (hade lätt cellstörning) men vetisjutton vad metoden hette. Vad går konisering ut på? Jag var på koll efter ett halvår men efter det skulle jag inte komma på ett år, vilket jag tycker är lite länge. Dock gick jag ju med cellförändringarna i sådär 4 år innan de tyckte att de behövde tas bort. Jag går på kvinnokliniken på sjukhuset här.

• Hanna h.

då kanske det var kortisering jag var på? De hade en tråd som de skar av en bit med, tråden var väl glödhet eller liknande.

• Hanna h.

Jag hade lätta cellstörningar, så vitt jag förstod. Vad jag vet så är störning den enklaste, därefter förändring. De skar bort (med den där elektriska snaran) två bitar på mig.. tyckte också de var rätt stora! typ 1 x 0,5 cm vardera. Kanterna på bitarna hade trasats sönder, så de kunde vid analysering av dessa inte se om de fått bort allt. Men vid den senaste provtagningen var allt normalt.
    Min syster har gjort det lite större ingreppet (sövdes).
    Hur mådde i efter att ni tagit bort eller förändringar? Jag fick sån fruktansvärt dålig information innan! Och som jag befarade så var man ju inte 100% efter, i alla fall inte jag.

• Hanna h.

Vill bara säga lycka till för er alla som har råkat ut för detta, det är inte roligt alls. Vi får hålla tummarna för varandra att vi blir fria från våra cellförändringar!

• Hanna h.

En stor bov till cellförändringar (även hos killar..) är kondylom, vilket är en av de vanligaste könssjukdomarna som finns. Det var så jag åkte dit. Tycker det är konstigt att detta inte tas upp i informationen om könssjukdomar på t ex högstadiet.

Svar på tråden Konisering/cellförändringar