• Klaras

Bara väldigt goda kollegor...

Hej, första gången jag skriver ett inläggg här. Men just nu är det såååå jobbigt. Jag är lyckligt gift sedan 6 år tillbaka och jag verkligen älskar min man, han är helt enkelt mannen i mitt liv. Men nu till det jobbiga, det finns en kollega som jag gillar skarpt, jag är övertygad om att han gillar mig också. Han är också gift och har dessutom barn. Vi har fantastiskt roligt ihop på jobbet, och det är ju kul. Men så finns det också det där som inte ska finnas mellan kompisar; sexuell spänning och attraktion. Jag blir snart tokig över det. Vi umgås en del på fritiden tillsammans med våra respektive och jag gillar verkligen hans fru och barn. Jag vill INTE att det ska hända ngt och jag tror inte heller att han vill det. Men så blir det sådana där jobbiga situationer när ngns ben kommer nära den andres och ingen flyttar pa sig osv. Kan man säga till ngn -du jag gillar dig skarpt men vi måste skärpa oss så inget händer som vi inte kan stå för. Samtidigt vill jag inte göra för stor grej av det hela, jag vill inte att det ska bli uppförstorat och att vår jobbrelation ska bli märklig. Jag bara gillar honom och det får väl erkännas att det hela är lite spännande, det är smickrande att bli sedd av någon annan än ens man, samtidigt som jag blir besviken på mig själv, det borde ju bara vara att skärpa sig, hålla sig på sin kant och tänka på vilka signaler man sänder ut, att inte tänka i kvinna-man relationer utan som kompisar. Men det är så svårt, jag trodde aldrig att det skulle bli så här! Hur gör man för att få bort den sexuella spänningen UTAN att man samtidigt förstör jobbrelationen. Det måste ju finnas ngn som har lyckats reda ut någotsånt här och inte ruinerat sitt äktenskap och har kvar sin goda kollega (just som kollega och inget annat). Några förslag?

• Svar på tråden Bara väldigt goda kollegor...
  • Klaras

Zippolina
    Jo du har väl alldeles rätt och jag vet att jag inte vill gå längre. Frågan är om man ska prata om det eller inte.

Hur motarbetar man det när man samtidigt tycker det är SÅ trevligt att umgås? Jag försöker prata mkt om hans fru, och barn och även om min man.
    Fick inte du dåligt samvete inför hans fru osv ÄVEN om ingenting har hänt?

Svar på tråden Bara väldigt goda kollegor...