Kondom för kvinnor!
Varför ska det "alltid" vara tjejerna som står för preventlionen?
Huruvida kondom är avtändande eller ej är ENBART en vanesak.
Varför ska det "alltid" vara tjejerna som står för preventlionen?
Huruvida kondom är avtändande eller ej är ENBART en vanesak.
Hur lång tid det tar har i huvudsak att göra med inställningen till kondomen.
Dessutom finns det otroligt mycket roliga saker som man kan göra, som många gånger är trevligare än penetrering.
Folk i allmänhet verkar rätt slöa med påhittigheten tycker jag.
Själv har jag inte använt annat preventivmedel än kondom på åtta år.
Och ett tips.
- skaffa extra glidmedel! Kanon.
Jag har väl inte dömt alla andra?
Jag blir så trött på att folk härinne hugger på allting man säger...
Trött, trött, trött.
Kondomanvändande ÄR dock en vanesak. Har man inte vant sig än: Try some more!
Nej Ellte, det har jag inte.
Jag arbetar med HIV-preventinon och har fullt belägg för det jag säger.
Jag har ingenstans sagt att det ena är rätt och det andra är fel. Om du läser in det är du bara överkänslig. Feltolkat är det hur som helst.
Ja, det är jättebra att man skyddar sig.
Men det är ensidigt att preventinonen nästan alltid handlar om hur kvinnan ska skydda sig.
Jag vill påpeka de historiska perspektiven på kvinnlig sexualitet här.
Alla KAN vänja sig med kondom. Det är vi övertygade om. Men det är fortfarande väldigt mycket "äta kola med papper på-mentalitet" ute i Sverige. Det behöver inte alls vara så.
Jag ville inte vara "allmän sexualupplysare" här, utan drog upp mig själv som exempel. Jag inser nu efteråt att det var dumt. Eftersom det omedelbart tolkas som att man tror att alla är som en själv. Så är det naturligtvis inte.
Om folks sexualvanor i allmänhet vet jag ganska mycket. Mer än de flesta faktiskt, vågar jag påstå :)
Jag tycker det ät tråkigt att ni inte kommit överrens med kondomen.
Men jag föreslår att ni försöker lite till. Man kan använda kondomer i många sammanhang när det gäller sex. Och som jag föreslog ovan, så bör ni även testa med glidmedel, om ni inte gjort det redan. Det förhöjer känslan enormt.
Förtydligande:
Det var inte kondomer med glidmedel jag menade, utan extra glidmedel till. Och då helst silikonbaserat.