• Josephine1

    Kondom för kvinnor!

    Någon som har testat det? Jag läste nyss om den på nätet och finns att beställa på rfsu.se

    "Den fungerar på så sätt att du sätter upp den i slidan och den hålls fast vid livmodertappen genom en liten "gummikudde". "

    Låter inte det bra för alla som har män som "tappar lusten" när han får en kondom på sig, eller inte vill använda preventiv medel med hormoner i?

    Någon som har testat? Vad kostar den? Den har visst gjort succé i Tyskland.
    Jag tycker den här kondomen verkar vara super:D Ska nog testa:)

    kram Josephine

  • Svar på tråden Kondom för kvinnor!
  • Ellte

    Jag har inte testat men tycker det är en underbar grej! Jag såg dessa i Uganda för flera flera år sedan...innan de fanns i Sverige (vad jag hade sett) och där är de verkligen ännu viktigare än här. :)

  • Xite

    Varför ska det "alltid" vara tjejerna som står för preventlionen?

    Huruvida kondom är avtändande eller ej är ENBART en vanesak.

  • Ellte

    Xite: Det är väl fantastiskt bra att det finns ett bra sätt för kvinnor att själva kunna skydda sig mot könssjukdomar... Ett alternativ till kondom är väl enbart positivt?

    Ang. ditt andra påstående undrar jag hur lång tid det ska ta att vänja sig... *jäkligt trött på kondomer efter två år utan andra alternativ*

  • Gulla

    Vet inget om denna nya "kondom" men varför inte använda pessar? Funkar kanon för oss. Jag mår nämligen inte bra av några p-piller eller mini-piller jag ätit och ja kondom är ju så där kul.

  • Hanna h.

    Gulla

    för att pessar inte skyddar mot könssjukdomar..?

  • Gulla

    Hanna h:

    Självklart skyddar pessar inte mot könssjukdomar...jag tänkte mer mot oönskad graviditet i ett "fast" förhållande.

    Jag tycker det är lysande med fler hormonfria preventivmedel så folk kan välja det som passar dem!

  • nano

    Jag tycker mest den verkar klumpig... och det blir väl samma problem som med kondom.

  • Xite

    Hur lång tid det tar har i huvudsak att göra med inställningen till kondomen.

    Dessutom finns det otroligt mycket roliga saker som man kan göra, som många gånger är trevligare än penetrering.
    Folk i allmänhet verkar rätt slöa med påhittigheten tycker jag.

    Själv har jag inte använt annat preventivmedel än kondom på åtta år.

    Och ett tips.
    - skaffa extra glidmedel! Kanon.

  • Ellte

    Xite: Det är väl bra att det fungerar för er :) Tycker dock inte du ska vara så snabb med att döma alla andra...och tala om vad som är bäst för alla och berätta hur det är för alla... ;)

  • Xite

    Jag har väl inte dömt alla andra?
    Jag blir så trött på att folk härinne hugger på allting man säger...
    Trött, trött, trött.

    Kondomanvändande ÄR dock en vanesak. Har man inte vant sig än: Try some more!

Svar på tråden Kondom för kvinnor!