Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Snälla...ge mig råd!

jag skulle starkt rekommendera egna kuratorssamtal i första steget och bearbeta alla lögner o all sorg som orsakat era problem...

Nästa steg är att gå i familjeterapi för att antingen gå ihop eller flytta isär...

Du får nog vara beredd också på att genomgå en viss sorts sorgearbete... Din man kommer till viss del att bli förändrad och det kanske kan bli en chockerande eller skrämmande upptäckt att han ändrat sin personlighet... Du kanske i vissa delar inte längre känner igen honom..

Att flytta isär eller inte??

Den frågan tycker jag faktiskt just nu inte är så himla viktig... UTan se först o främst vem den slutgiltiga maken till sist blir..

Kanske ni måste till viss del börja om igen coh lära känna varandra på vissa nya punkter eftersom ni annars har levt på lögner.. Nya friska bitar måste då täppa till de hålen som lögnerna tidigare fanns i...

Det gäller för både dig och honom att hitta nya nivåer att mötas på, det kan bli tufft...

När ni kommit så långt, då kan ni börja fundera på om ni blivt FÖR olika så att ni måste bryta upp eller om ni hittat nya vägar till bättre kärlek och familjeliv att ni vill fortsätta?

Svar på tråden Snälla...ge mig råd!