• Veronika

Stockholmsbrudar 27/8 2005?

Någon från Stockholm som också ska gifta sig den 27 augusti 2005?

Jag heter Veronika och är 23 år (24 på bröllopet). Min fästman heter Christoffer och är 2 dagar yngre än jag.
    Tycker det vore kul att kanske träffas och diskutera lite hur långt vi kommit och vad som händer härnäst!

• Svar på tråden Stockholmsbrudar 27/8 2005?
  • ~ 27 Aug ~

Veronika:

Ahaa..näe,då förstår jag att man tröttnar på det efter ett tag..

Gu vilka söta inbjudningskort!

• Veronika

~ 27 Aug ~
    Japp! Blir lite långtråkigt! Förhoppningsvis har jag ett nytt jobb på gång till sommaren. Jobbade du på dagis, eller skola eller vad var det? Gjorde du det innan du fick barn också?

• Tingeling__

Veronika:

Vilka jättefina inbjudningskort ni har gjort.
    Jag skulle oxå vilja ha massa ideer...

• ~ 27 Aug ~

Veronika:

Härligt med nytt jobb,hoppas du får det! Vad är det för nåt då?
    Just nu jobbar jag som barnskötare på ett dagis..vikariat på obestämd tid..Dom hade det lite struligt med personal som blivit hastigt sjukskrivna och tjänstlediga där,så jag fick hoppa in så länge..

Näe,innan jag fick Tilde jobbade jag (efter studenten) som personlig assistent..
    Blev uppsagd därifrån i okt 2002..fick reda på att jag var gravid i nov 2002,och efter det har jag varit arbetslös tills Tilde kom..Jobbade nån enstaka dag på olika dagis som timvikarie,men inte mer..

• Sep brud

Veronika, vilka fina glas. Det var ju en super idé. Klart att vi ska ha lite speciella glas till vår första skål som "man och fru".

Apropå skål... när kommer ni att ta er skål. Kan man ta fler innan middagen... Vi tänkte ta en utanför kyrkan och sedan en när vi har annlänt till festen efter fotograferingen.

Eller ska man bara ha en skål... några bra ideér?

• Veronika

Tingeling__
    Tack!
    Vaddå du vill också ha massa idéer, det är ju bara att brainstorma lite! Hur långt har ni kommit? Säg till om du vill ha lite hjälp, det är bara kul!

• Veronika

~ 27 Aug ~
    Det skulle också vara typ administratörsjobb, fast helt annorlunda1 Jag sköter kvittohantering åt en kille idag (extraknäck, det är en kompis till min farbror). Jag sammanställer hans kvitton och skickar dels till ett företag här i Sverige och dels till ett företag i England, han jobbar som konsult. Nu håller på och öppnar ett eget företag och behöven en "spindel i nätet" och det kommer antagligen bli jag! Det kommer bli mycket kvittohantering, boka resor och sånt. Självklart lär det väl bli telefon då med, men jag behöver inte sitta och rabbla samma sak hela dagarna! Telefonen tror jag aldrig man kommer ifrån så länge man har ett kontorsjobb...

Om vikariatet är på obestämd tid blir du nog kvar ett tag... De verkar ha svårt att hitta folk till typ dagis och skolor. Det tycker jag är synd! Det är ju de jobben som bygger upp hela samhället! Bra jobbat!!!

• Veronika

Sep brud
    Vi kommer ha vår skål först när vi kommit till festlokalen. Gästerna kommer ju innan occ och hinner väl dricka ett glas innan vi kommer. Vi komme ha skålen på Cedergrenskas terass (om det är fint väder, hoppas!). Självklart kan man ha en skål utanför kyrkan också om man vill, men kolla det med kyrkan först! Vi gifter oss sist den dan, det är 2 ellre 3 vigslar före oss. Kyrkovärden räknar med att folk är borta 30 minuter efter vigseln och kommer 30 minuter innan vigseln, på så sätt hinner hon rensa upp iför nästa par. Eftersom vi är sist skulle vi nog kunna ha en skål utanför kyrkan, men de andra skulle inte hinna det. Förstår du hur jag menar eller blev det rörigt...? Hur som helst kommer vi inte ha det eftersom vi har tillgång till festlokalen ungefär en halvtimme efter det att vi beräknas lämna kyrkan, så vi hade ändå inte hunnit.

Däremot skulle jag vilja skåla i mina nya glas en gång till när vi äter tårta sen på kvällen!

• Sep brud

Veronika, ska du ge dem som present till den M2B?

• Veronika

Sep brud
    Nej, jag ville dubbelkolla med honom att han också tyckte det var en bra idé, så han vet om dem! Däremot funderar jag på att köpe ett visitkortsetui som lite morgongåva till honom. Sen ska jag beställa 2 t-shirts också som det står "Just Married!" på, men den ena är ju till mig själv så jag ville inte ha det som morgongåva utan mer som en gåva till oss från oss, typ...

Ska du ge din m2b nån morgongåva eller liknande present?

Svar på tråden Stockholmsbrudar 27/8 2005?