• Veronika

    Stockholmsbrudar 27/8 2005?

    Någon från Stockholm som också ska gifta sig den 27 augusti 2005?

    Jag heter Veronika och är 23 år (24 på bröllopet). Min fästman heter Christoffer och är 2 dagar yngre än jag.
    Tycker det vore kul att kanske träffas och diskutera lite hur långt vi kommit och vad som händer härnäst!

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 27/8 2005?
  • Veronika

    Skrutthumlan

    Vi ses faktiskt på onsdag, såg att det var du startat den tråden!

    Jag tror att vi har kommit ganska långt. Det enda som är kvar är transport från kyrkan, fotograf (ska träffa dem på torsdag och kolla upp allt), slutföra fest- & vigselprogram & skicka ut inbjudan. I april ska vi till festlokalen och göa upp alla smådetaljer. Vi träffade prästen nyligen och gick igenom vigselakt och psalmer. Hoppas jag inte glömt något bara... Jo just det! Vi gifter oss klockan 17.00 och jag har precis fått reda på att efter 15.00 räknas det som eftermiddagsbröllop och då får man inte ha bara axlar i kyrkan. Det är ett problem för jag har en ärnlös klänning... Måste lösa det!

    Själv då? Vi kanske hinner prata på onsdag, men ändå!

  • Veronika

    ~ 27 Aug ~

    Jag var en del i Åkersberga som yngre, hade en kompis som flyttade dit. Har haft pojkvän där också, innan min blivande... Var i Åkersberga bodde du?

    Var tänkte du köpa material? Hur ska ni göra inbjudan?

  • Skrutthumlan

    Veronika

    Va roligt!
    Ja, då ses vi på onsdag.

    Va långt ni har kommit!
    För oss är det lite mer knepigt då vi ska vara i en stad som jag inte är så hemma i.
    Men vi bokade kyrkan i somras, och lokalen har vi gratis sedan Kristians faster och farbror äger den (ett gammalt sädesmagasin).
    Vi träffade cateringen innan jul och disskuterade den italienska buffén som vi ska ... allt låter sååå himla gott
    Sen har vi köpt min brudklänning, tärnklänningen, askar till pralinerna till gästerna, vi har provat typ 7 olika pralintillverkare nu
    pratat med frisören&makeup artisten, kollat priser på blommor...

    En liten bit på väg har vi nog kommit.

    Jag har även gjort en hel del olika prov på inbjudningskort och annat.
    Filar nu mest på alla trycksaker..

    Hoppas du tar med dig lite av det du gjort till träffen på onsdag, det ska bli kul att se!

    /Louise

  • Jenny+Thomas

    Usch, nu känner jag mig stressad efter att ha läst Veronikas inlägg!!!
    Det ända som är helt klart är kyrka, festlokal och bröllopsresa. Försöker nu bestämma mig för hur jag ska göra med klänning. Kommer nog beställa från Lavendar på ebay. Hade ingen aning om det där med ej bara axlar efter kl 15 i kyrkan.
    Ska försöka ta tag i det här med inbjudningarna denna vecka också!

  • Skrutthumlan

    Men om vigseln är klockan 15.00, får man inte ha bara axlar då heller?

    Isåfall får jag nog problem jag med...

    /Louise

  • Veronika

    Skrutthumlan

    Jag har aldrig varit på BT träff förut, brukar folk ta med sig och visa? Hade ingen aning om det, vad kul att få se vad alla andra gjort. Vad ska man ta med? Inbjudningskorten har jag utskrivna som jag kan ta med, men resten finns ju liksom bara i datorn.

  • Veronika

    Skrutthumlan

    Var du på bröllopsmässan? Man fick en bok där som hette bröllopsboken, i den stod det att bröllop efter 15.00 (då antar jag att 15.00 räknas in för vigselakten är ju efter 15.00 då) får man inte ha bara axlar i kyrkan. Och sen måste brudgummen ha frack eller högtidsdräkt stod det! Vilken tur att vi redan hade bestämt att Christoffer ska ha frack! Men jag vet inte hur hård man ska vara med det, om det bara är etikett eller om det är kyrkans regler, Jag tänkte kolla det med min kyrka...

  • Veronika

    Jenny+Thomas

    Resan håller jag också på med nu! Allt är bestämt, jag har pratat med en tjej på Ticket som har skickat ut prisförfrågningar på alla våra hotell så hon ringer så fort höstens priser kommit. Sååå spännande!

    Men visst är ebay en auktionsplats? Där köpte jag min tiara för typ 1,5 år sen... (såg den och kunde bara inte låta blir!) Vad är Lavander på ebay för något? Är det nya eller begagnade?

  • ~ 27 Aug ~

    Veronika:

    Näe? Coolt.. Hade din f.d pojkvän bott där hela sitt liv? Jag bodde först nästan uppe vid margretelund..Sen flyttade jag och bodde typ granne med söraskolan/simhallen..

    Jag har fått rabatt på panduro,så jag tror det blir att vi köper där..
    Ni då? Eller du hade redan gjort klart dom?

  • Jenny+Thomas

    Veronika: Det finns "butiker" på ebay också där det inte är auktion. Lavendar syr upp klänningar i Kina för en fis i rymden! Gå in på stores.ebay.com/lavendarsbridal och kolla! Man mailar sina mått med beställningen och som sagt det är jättebilligt! Har läst massor med inlägg på forumet från brudar som är jättenöjda med sina klänningar.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 27/8 2005?