Mellanblödningar?
Jag har haft mellanblödningar sen 10 år tillbaka. Har mens i ca fem dagar sen går det ca 2 v (vid ägglossning) då får jag blödningar i ca fem dagar (tunnare och vattnigare). Sen efter 2 v så får jag riktig mens igen. Ibland kommer mellanblödningen ca en vecka innan riktig mens så jag blöder alltså två veckor i ett sträck :(
Varit på gyn och de hittade inga fel på mig utan han förklarade med att jag har känslig slemhinnor så vid ägglossning så blöder jag. En annan barnmorska har sagt att jag kan ha obalans med hormoner och att det ev kan rätta till sig vid graviditet (har inga barn)
Började äta p-piller i samma veva som dessa mellanblödningar började och jag vet inte om det var det som utlöste det hela.
Jobbigt är det iallafall... Har inte ont eller så men när man har ett fast förhållande är det jobbigt att inte kunna ha sex två veckor/månad. Vägrar att ha samlag vid blödningar.
Jag kan ge dig rådet att uppsöka gynekolog för att få en riktig undersökning. På mig gjorde de även ultraljud av äggstockarna. Det är bäst att kolla upp för då slipper man oroa sig.
Lycka till och hör gärna av dig igen.
Gott nytt år!
/Felicia