att skydda sig själsligt
Jag vill också tacka både Alexa44 som ställde frågan och alla ni som svarat...
Ni som svarat att man måste börja med att älska sig själv, vara nöjd i sig själv, ställa frågan varför man vill ha bekräftelse av mäns osv. har så rätt, så rätt. MEN att uppmana att ställa dessa frågor och även att ställa dessa frågor är något som är så mycket lättare "i teorin" när man inte är i den situationen utan är "trygg i ett förhållande", än när man väl står där singel igen efter det man kanske trodde var den stora kärleken.... Så har det iallafall varit för mig.
Ibland upplever jag det som att "man måste visa hela världen att man minsann är jättenöjd och lycklig som singel och klarar sig hur bra som helst som ensamstående" innan man "förtjänar" att träffa nån igen. Att det inte är okej att INTE vilja vara ensam, utan träffa någon att dela livet med.
Intressant dock att av samtliga som svarat få lite olika vinklar på det hela! Speciellt det du berättade Nyfiken Gul om killar som velat utveckla förhållandet mer, men blivit lite skrämda och de p g a att DE känts sig lite som objekt... Intressant tanke.
Lycka till er alla! //ami