att skydda sig själsligt
Måste bara skriva ett inlägg till...efter de som jag kallade "Kork-rädsla" och "Dejter dejter". Det nya året börjar alltså med att jag just blivit ratad av en potentiell partner, och jag har mått så dåligt. Känner mig så förvirrad och bröt ihop både idag och igår. När jag ser tillbaka på det senaste halvåret så mår jag illa.
Först gjorde jag slut med min pojkvän, som uppenbarligen aldrig älskade mig och som inte behandlade mig väl. Han fick mig nästan att tycka som han gjorde - dvs. att jag inte var värd att anstränga sig för och inte värd äkta omtanke. Det var vidrigt. Sen har dejterna avlöst varandra. Har känt mig väldigt villrådig, först nu med den senaste killen kände jag lite mer - men det var förmodligen ändå mest attraktion i kombination med en desperat längtan efter bekräftelse. Men känslan i kroppen av att ha blivit ratad tar ett tag att bli av med.
Jag skulle vilja be er kloka människor här (för ni är verkligen kloka!) om lite råd - hur ska jag tänka och handla för att bli mindre sårbar och gå på färre törnar? För det första tänker jag inte aktivt söka efter kärlek på minst en månad utan istället fokusera på att komma ner i varv och försöka må bra och vara självständig. Tänker också försöka att
- vänta med sex tills jag har träffat personen ifråga lite mer och lärt känna honom. Inte av moraliska skäl utan helt enkelt därför att allt blir så mkt mer komplicerat om man har börjat bli intima med varandra. Risken finns att allt rullar på för fort.
- fokusera på vad jag tycker om honom i stället för att ängsligt undra om jag duger i Hans ögon.
Någon som har några fler tips? Jag vill så gärna må bra igen och bli redo för att hitta kärleken.