att skydda sig själsligt
Min spontana reaktion är väl att du ska sätta dig ner och börja fundera på VARFÖR du vill dejta...
Vill du bli bekräftad enbart? vill du dejta för att få sex? Vill du ha en partner för livet? Vill du bara ha lite sällskap?
Bestäm dig för ETT alternativ och håll dig till det sen.
Jag själv har fallit i den fällan att redan efter två-tre dejter nästan sneglat på ringar o bett killen i princip flytta in till mig..
Vilket förstås inneburit att killen har brutit upp och jag har känt mig ratad o besviken... jag duger bara till sex har reaktionen blivit...
Vilket förstås är helt fel! En del av killarna har nu i efterhand berättat att de visst hade velat utveckla förhållandet men att de kände sig lite som en SAK, ett TING o inte en person med känslor... Jag ville ju bara ha hem dem innanför dörren o uppvisa ett normalt förhållande.. sen VEM det var ... ja det var inte viktigt..
Jag blev förskräckt när jag hörde de berätta... för så hade ju inte jag alls tänkt det... men undermedvetet var det kanske så...
Så jag slutade dejta och började istället fundera på vad jag faktiskt ville ha..
Om jag vill ha kravlös dejtning med sex ibland o nån middag ibland utan känslor... ja då ska jag ju givetvis inte kräva att han ska köpa en tandborste hem till mig o lägga kalsonger i byrån... för då visar ju jag att jag vill ha mer än bara dejt..
så rådet till dig blir ju att ta det lugnt ett tag med dejtandet o hitta dig själv igen.. Ersätt dejtandet med nån vettig sysselsättning ett litet tag.. kanske träna eller börja med nån hobby, träffa tjejkompsiarna istället?
Under tiden försöker du ta reda på vad du vill ha utav ditt dejtande..
Lycka till!