Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

Unga brudar?

Jag kommer att vara 24 år när vi gifter oss nästa år (i november), och min sambo kommer då att vara 25 år.

Jag tycker inte att vi är speciellt unga .
    Vi kommer att ha en liten intim vigsel tillsammans med föräldrar, min syster och min bästa vän. Sedan kommer vi eventuellt att bjuda in släkt/vänner till en "efterfest" vid senare tillfälle. Vi kommer att köpa det mesta färdigt (kan faktiskt inte komma på något som vi skall göra själva). Då vi båda jobbar heltid har vi valt att inte göra någon budgetvariant.

Ingen aning om det finns skillnader i hur mycket föräldrarna är med när man är ung jämfört med lite äldre. Angående det ekonomiska tror jag att det är ganska vanligt att föräldrarna hjälper till oavsett ålder. Planering och annan typ av hjälp tror jag inte har så mycket med ålder att göra utan snarare personlighet hos brudparet resp. föräldrarna.

• EhjärtaK = sant

Englabarn:
    ingen stötande fråga alls! (om du frågar mig i alla fall ).

Vi är inte ateister, men utövar inte aktivt någon religion heller. Vi gifter oss absolut inte av religiösa fall, utan för att det känns rätt för oss .

• EhjärtaK = sant

Englabarn:
    du är trådstartaren i detta samanhang eftersom du skrivet det första inlägget (du är alltså ursprungsförfattaren till denna tråd). Alla diskussioner härinne kallas för trådar.

Jag bor förövrigt i Stockholm. Jag kan säga att jag också känner mig ganska "ensam" i min ålder att gifta mig här, men jag bryr mig inte så mycket om det .

Svar på tråden Unga brudar?