• Englabarn

    Unga brudar?

    Vi har också ett budget bröllop.. vi kommer betala allting själv, känns faktiskt helt ok! Visst har mina föräldrar sagt att d kommer hjälpa till här och där, men det är helt upp till dem isf! De är fortf unga och jag tycker att d ska roa sig för sina pengar, förstår du? =)

    Ert bröllop låter mycket mysigt.. tycker om när allt är gjort m "kärlek".. Det blir mer speciellt då och inte så "materiellt".. Mysigt att själv göra så mkt som möjligt!! Kommer du göra hår och make.up själv?

  • Englabarn

    Mmm känner exakt likadant ang föräldrarna.. Vill ej att mina föräldrar ska känna att d "måste", vet ju att d har så mkt som d vill göra själva!!

    *ler*.. också studerande, min sambo jobbar och har även han okej lön! Själv sparar jag som en lite dåre varje månad, räknat ut att d ska klara sig på öret *phu..
    Jag jobbar extra hos en kosmetika kedja så jag gör make.up + ev hår själv. Utbildad.. Ska bli väldigt kul! Dock tycker väl en del att jag ska unna mig lite lyx... dvs att ngn annan gör hår.. men tycker ju d e så kul somsagt.. fast visst vore skönt.. hm.. dock har arbetskamrater erbjudit sig -så vi får se!

    Underbart att ha 3 superflickor vid sin sida.. önskar att j hade d så.. Men jag är somsagt väldigt glad för min tärna, han e kalas.. fast skulle INTE be honom om hår/make.up.. hehe..
    Min sambo har även bett mig att handla underkläder m ngn annan än honom =)))
    Självklart har jag flickor i min närhet som säkerligen skulle vilja hjälpa till osv, men inte avslöjat ngt ang giftemålet än.. inte riktigt officiellt bland vännerna än.. hihi..

    Vill göra så mkt som möjligt själv.. i Feb ska jag göra alla smycken + tiaran själv hos en silversmed jag går på kurs hos, och ringarna gör vi i April *kul*..
    Korten spånar jag på fortf =)

    Ojj vad lätt det är att fastna här... lagar pytt i panna samtidigt.. min sambo undrar just hur d går *oops*...

  • Englabarn

    Det började med att jag gick en silversmideskurs (JÄTTEKUL).. efter det kom jag på att -självklart ska vi göra våra egna ringar!! Inte så svårt som man kanske kan tro.. Vill verkligen tipsa dig om detta, kurser finns i Båstad =) Inte så långt ifrån dej väl? (Förlåt om jag misstar mig?!).. Vi har utformat ringarna tills, gör våra "egna" så att säga.. Sen kommer ju då jag att göra resten av mina smycken:är i Feb den kursen kommer att gå *LÄNGTAAAAAAAAAAAR*...

    Våra ringar gör vi i April, då kommer d vara en privat kurs för mig och min blivande och ev några vänner..Sugen på att vara med =) ?!

    Sovsågott, borde också sussa nu.. (svårt att slita sig bara=)...
    Hoppas vi kan prata mer im?
    Nattinatt Englabarn

  • Englabarn

    Hej Helena 2/7 -05!
    *Impad*.. en hel familj vid din ålder!! Blir avis.. =) (Hoppas du inte tar illa upp över min mening, försökt skriva om den ca 43 ggr).. Menar väl av hela mitt hjärta!
    Mmm, kostnaderna stiger ganska fort i takt som man kommer på mer och mer.. Jag studerar också & sambo jobbar, verkar vara ganska vanligt?!

  • Englabarn

    Hej HansiBansi!
    Läste du mitt meddelande om att göra sina egna smycke? D finns kurser..

  • Englabarn

    Hej HansiBansi! Våra ringar blir inteee dyra.. vi har inte ens några tusenlappar att lägga på dem *ler*.. En kurskväll (ca 4h) är inte dyr, om man då är några st blir d billigare.. Dock krävs d kanske två tillfällen om man ska göra en speciell ring??.. Vi har dock räknat en kväll =) Ska absolut försöka greja m bilder när d e klara!! Ohh, vad skönt att du fixat så mkt! Själv är jag riktigt skraj, den personen som har hand om vår kväll på festen lovade att maila mig i mellandagarna (info/klartecken/menyer/osv).. inte hört av sig!! Vi har ringt som galningar hem/mob.. börjar ana att ngt inträffat? Kanske sem i Thail *orolig*.. Men hotelet där hon jobbar öppnar im igen, gissa vem som kommer kasta sig på tel 08.00...

  • Englabarn

    tebeve.. vart bor du?
    kram

  • Englabarn

    Hej hej mmmajzannn!
    Vart bor ni? Ni har samma datum som vi *ler*

  • Englabarn

    Hejsan StinaGerman!
    Vi har väldigt enkla, ganska breda förlovningsringar(silver).. kommer ev att göra om dem, eller göra nya som vi grejar med.. hm, svårt att förkl. Ska försöka fixa m ngn bild! Jag tycker att man kan blanda, men bara så länge d ser stilrent ut =)
    Ja visst är det kul att börja planera, spec allt roligt!
    Kram

  • Englabarn

    Hej hej!

    Eslöv är ju också ganska nära Ängelholm, kommer ni gifta er i Eslöv?

    Vi valde först datumet den 22/8 för då har vi varit förlovade 2 1/2 år.. Ville ha exakt på dagen, tyckte d vart lite kul+lätt att komma ihåg *ler*.. Vi ringde runt till nära och kära och berättade.. tills en person "bröt isen".. frågade lite försiktigt om vi verkligen skulle gifta oss en Måndag.. NEJ!! Så då blev d den 20/8 för d vart ju "nästa" samma dag =) Själv då?

  • Englabarn

    Vad smart=)
    Själv sitter jag ftf och knåpar på våra efternamn.. tänkte ju köra en mix, om d ej blir för invecklat?

  • Englabarn

    Jaha så d e ni som ska vara på Sofiero *ler*.. Även ringt dit =)

  • Englabarn

    Nej nej.. blir så less på alla ställen som kluddar m datum!!! Hoppas d löser sig, så ni får njuta i blomsterprakten =)

  • Englabarn

    Hej LillaHanna! Låter tipptopp.. Önskar Er lycka till i framtiden!!

  • Englabarn

    Mattas! Vad roligt =) Hur långt har ni planerat hittills? Vi har planerat ganska mkt, fast d verkar som om en del börjar "fumla till sig"... -inte bra! Men gjorde min tiara i helgen + örhänge.. så nööjjjd och glad =) Hur finansierar ni ert bröllop?

  • Englabarn

    Hej Orzia! Vart kommer ni ifrån? Vet ni ungefär när ni ska gifta er, sommar höst vinter vår =) ?

  • Englabarn

    Hej Orzia!

    Vi gifter oss den 20 Aug, ett litet speciellt bröllop men vi hoppas att allt skall bli så bra så, till slut *ler*
    Ni då?? Åre, vad spännande.. hur kan d komma sig? *Nyfiken =)

    Vart vid Malmoe bor ni?? Nära oss, iaf ganska.

    Usch, stött på elaka affärsbiträden??
    Själv lugnt, MEN min mormor uttryckte sig; men han kan ju inte ha vårt släktnamn NÄR ni skiljer Er!
    -NÄR???
    -NÄR!!!!
    Tack tack Mormor för att du tror på oss.. =(

    Aja inte så farligt, men inte så kul att höra..

    Kram

    Ps) Hur gammal är du?/Din blivande? (Ds

  • Englabarn

    20th century fox!
    *WOW*... så otroligt vackra ni var och allt vart så "sagolikt".. svårt att förklara men jättttefint verkligen!!

  • Englabarn

    Hej hej 20th century fox & c/o!!

    Vi kommer först att ha vigseln (såklart).. i kyrk, sen kommer vi bjuda in ALLA som vill komma på kaffe/tårta och småplock i fsamhemmet! Vi har fått lösa det så här, dels pga ekonimin och för att vi tror d blir en bra grej! Vi har så otrolgit svårt för att välja, när man ska bjuda människor i ens närhet/släkt och d man umgåtts med som barn.. mådde riktigt dåligt av att inte kunna bestämma oss..

    Dock kommer vi ha en liten bjudning på kvällen, som kommer infatta ca 25 personer, en middag som vi skall ha i ett privat hus.. (hyr).. Vi beställer mat ifrån ett ställe här på Bjäre. (Hyffsade priser, så d känns bra!).. Har även varit och storshoppat inredningsprylar =) som vi skall smycka stället med.. *hehe*.. bland annat ca 40 m Britt!! (Tyg från IKEA)..
    Kommer att göra efterrätt själv, och hoppas på ett otroligt vackert väder hela dagen/kvällen då vi tänkte gå ner på stranden på kvällen och ta vackra kvällsbilder!!

    Vi har samlat ihop en budget på ca 30 000:- Vi har räknat ut att vi kommer klara d precis (ALLT inräknat).. men får ett bidrag av mina föräldrar också, känns otroligt snällt och är såååååå glada för d! Hade eg tänkta att klara d själva, d gör vi nu också men vill inte vara otacksam och "högfärdig" så vill d hjälpa oss blir vi så glada så!!
    *Betyder mkt för oss*

    Hela vårt bröllop är lite speciellt.. då min tärna kommer vara min bästa killkompis och min hund näbb.. Min sambo har två bestmans.. och tja.. inga inbjudningar till dagen; utan man bjuder sig själv =)

    Längtar och hoppas att allt ska bli så bra så *ler*

    Hur går d för allas planerande??
    Kram

Svar på tråden Unga brudar?